به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، طولانی ترین خط متروی بدون راننده اروپا پس از توسعه خط 9 متروی بارسلونا آغاز به فعالیت کرد.
به تازگی افتتاحیه خط 9 توسعه یافته بارسلونا برگزار شد که به طور مستقیم از مرکز شهر شروع شده و دانشگاه را به پایانه 1 فرودگاه El Prat de Llobregat متصل می کند.
خط 9 بارسلونا با مسیری بیش از 30 کیلومتر و 23 ایستگاه، طولانی ترین خط متروی بدون راننده در اروپا شده است. خط 9 به منظور عملکرد بدون راننده به سیستم کنترل قطار خودکار زیمنس مجهز شده است. سیستم بی سیم کنترل قطار خودکار، اطلاعات در زمان حقیقی از مکان و سرعت قطار و ظرفیت مسافران را ارائه می دهد.زیمنس هم چنین سیستم ایمنی قطار خودکار Trainguard MT را نیز بااستفاده از تکنولوژی CBTC بی سیم برای این خط تعبیه کرده است.
مسیری 20 کیلومتری به 11 کیلومتر ابتدایی این خط اضافه شده است که در سال 2011 افتتاح شده بود و این امر به دسترسی به 15 ایستگاه جدید کمک می کند. هر ایستگاه این خط دارای درهای مخصوص پلتفرم ها برای ایمنی بیش تر است تا باز شدن درها تا قبل از توقف کامل قطار اتفاق نیفتد.