جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 8 بهمن 1394     
استمداد ازشورای تامین استان تهران برای توقف فعالیت معادن شن وماسه

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ با توجه به وضعیت نگران کننده معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸، از شورای تامین استان درخواست می شود برای توقف فعالیت این معادن ورود یابد.

رحمت الله حافظی  پس از بازدید از مناطق شهرداری منطقه ۱۸، با اشاره به اینکه مشکلات موجود در این منطقه با تعامل میان شهردار منطقه با شورایاران قابل حل است، اظهار کرد:‌ مشکلات محلات این منطقه قابل حل است و در بسیاری موارد بار مالی سنگینی ندارد و می توان با پیگیری توسط شهردار منطقه نسبت به حل آنها اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه شهردار منطقه ۱۸ دغدغه‌های محیط زیستی دارد،‌ گفت:‌ برای حل معضلات زیست محیطی اقداماتی انجام شده است اما به دلیل محدودیت منابع، بیش ازاین پیشرفت حاصل نشده است، امیدواریم در بودجه سال آینده بودجه مورد نیاز برای مشکلات زیست محیطی منطقه تخصیص یابد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران درباره فعالیت کارخانه شن و ماسه در منطقه نیز تاکید کرد: متاسفانه باوجود رای برای توقف فعالیت همچنان شاهد فعالیت دو کارخانه متعلق به بخش خصوصی برای استخراج شن و ماسه هستیم و از آنجا که بیش از ۱۰۰ متر گودبرداری خارج از استاندارد صورت گرفته،‌ ایجاد نگرانی جدی برای ساکنان اطراف گودال و حتی کارگران کرده است.

حافظی با اشاره به اینکه گودال‌های ایجاد شده محل تخلیه نخاله های ساختمانی شده است، اعلام کرد: تردد صدها کامیون برای تخلیه نخاله در این گودال‌ها، برای ساکنان ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی و آلودگی هوا کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه زمان اعتبار مجوز صادرشده برای استخراج شن و ماسه تمام شده، اما شنیده می شود اداره کل صنایع تهران مجوز جدیدی صادر کرده است، گفت: مسیر رودخانه کن در برخی از نقاط فاصله  کمتر از ۱۰ متر با گودال های ایجاد شده دارد و این مساله نگران کننده است از این رو از شورای تامین استان درخواست می شود برای توقف فعالیت این معادن ورود یابد.

وی درباره کارخانه آسفالت نیز گفت:‌ سه کارگاه ۶، ۷ و ۹ دراین مجموعه فعال است که تنها کارگاه شماره ۹ از استاندارد لازم برخوردار است . بر اساس رای صادرشده از کمیسیون ماده ۲۰،‌ باید هرچه سریعتر فعالیت این دوکارگاه متوقف شود از این رو شهردار منطقه گردش کار لازم را انجام دهد.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز بعد از این بازدید درباره کارخانه آسفالت نیز با اشاره به اینکه کارخانه آسفالت در منطقه ۱۸ متعلق به معاونت فنی و عمران شهرداری است که به دلیل آلایندگی برای بتوقف آن صادر شده است، تاکید کرد:‌ تردد بیش از حد کامیون برای حمل آسفالت‌های تولید شده بر افزایش آلایندگی موثر است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۸ از منظر مدیریتی و زیست محیطی شاخص های قابل قبولی دارد، تاکید کرد:‌ متاسفانه سرانه فضای سبز در این منطقه در مقایسه با ۲۰ سال  گذشته کاهش یافته است.

حقانی همچنین تاکید کرد:‌ دپوی زباله تقی‌آباد در منطقه ۱۸، ‌لکه ننگی برای مدیریت شهری است و فعالیت آن غیرقانونی است.

یادآوری می شود که وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ و برخی از مدیران منطقه در این بازدید حضور داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: