جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 6 بهمن 1394     
توسعه متروی تهران ردیف سوم فاینانس!

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت پیگیری وصول معوقات دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و مترو پایتخت گفت: قرار است معوقات دولت از طریق فروش نفت و فاینانس مترو پرداخت شود.

محسن سرخو با تاکید بر اینکه هیات رئیسه شورا در جریان روند وصول مطالبات شهرداری از دولت است و دیرکرد دولت در پرداخت دیون به دلیل حاکم بودن وضعیت رکود در کشور است، گفت: رکود اقتصادی هم گریبان شهرداری تهران را گرفته و هم سایر بخش های اقتصادی و دولت.

وی با اشاره به اینکه قرار است به طور میانگین سالی 30 کیلومتر مترو در تهران ساخته شود و تهران نیاز به 540 کیلومتر مترو در داخل شهر دارد که با متروی مورد نیاز حومه این رقم به 748 کیلومتر می رسد، خاطر نشان کرد: پیشنهاد داده ایم در منابع بودجه دولت منابع ارزی برای مترو در نظر گرفته شود زیرا با توجه به وضعیت کنونی منابع ارزی دولت بهبود می یابد .

سرخو با اشاره به اینکه تاکید داریم هر چه زودتر سرمایه گذاران خارجی در زمینه توسعه مترو جذب شوند، تصریح کرد: می توانیم یک یا 2 خطوط مترو را با توجه به اینکه تحریم ها برداشته شده اند، به سرمایه گذاران خارجی واگذار کنیم. ضمن آنکه در زمان تحریم ها نیز تعدادی سرمایه گذار ژاپنی اعلام آمادگی داشتند و معاون حمل و نقل شهرداری نیز در جریان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان نیز بسیار مایل هستند به صورت فاینانس از طریق فروش نفتی که بر عهده دولت است بدهی های دولت به شهرداری پرداخت شود، اظهارکرد: 2خط مترو می تواند به بخش خصوصی واگذار شود. 42 کیلومتر در سال 93 و 94 عقب هستیم که با موظفی سال آینده هزینه مورد نیاز به 6600 میلیارد تومان می رسد.

سرخو با انتقاد از اینکه انتظار داشتیم از دولت که اولین فاینانس در زمان حضور رئیس جمهور چین در کشور توسعه مترو باشد، گفت: در تماس آقای دوستی با دولت مشخص شد که توسعه متروی تهران ردیف سوم فاینانس بوده است. در حالیکه این مهم همه امضاهای لازمه را داشته و بانک های داخلی و خارجی آمادگی خود را اعلام کرده اند.

رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به قول رئیس جمهور در زمینه پرداخت معوقات دولت گفت: قرار است در برگشت دکتر روحانی از پاریس این مهم را دنبال کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: