جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 2 بهمن 1394     
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خبر داد:
ايمن سازي و روان سازي ترافيك در بزرگراه 36 کیلومتری آزادگان

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در بازديد از بزرگراه سراسري آزادگان كه به طول 36 و نيم كيلومتر، جنوب شرق تهران را به شمال شهر اتصال داده، گفت: اين بزرگراه فرا منطقه اي كه آزادراه تهران – كرج را به سه راه افسريه متصل نموده، علاوه بر اين كه يك محور ارتباطي است، يكي از اصلي ترين راه هاي ورودي و خروجي پايتخت نيز محسوب مي شود كه به همين دليل، حتي در روزهاي تعطيل نيز از ترافيك سنگينی برخوردار است.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: با توجه به لزوم ايمن‌سازي و روان سازي ترافيك در اين بزرگراه فرا منطقه اي، در بازديد ستادي از اين بزرگراه به اتفاق شهرداران مناطق 15، 16، 18، 19، 21 و 22 كه اين بزرگراه از محدوده منطقه آنها عبور مي كند، تصميم گرفته شد تا مجموعه اقداماتی به منظور ارتقاء و بهبود اين بزرگراه مهم پايتخت از سوي این مناطق و با همكاري سازمان حمل و نقل ترافيك به اجرا گذاشته شود.

نصب نام شهرهای مقصد در بزرگراه آزادگان در منطقه 18

شهردار منطقه 18 در اين ارتباط با اشاره به لزوم استفاده از نرده‌هاي سبك و البته مستحكم در طول بزرگراه آزادگان، اظهار كرد: با توجه به دسترسي پل موتورسيكلت رو عرض بزرگراه به بخش تندرو به منظور حفظ ايمني عابران پياده، امتداد عرشه پل با عبور از روی بخش كندرو انجام مي‌شود.

دكتر نوروزي با بيان لزوم به كارگيري اِلمان حفاظ (گاردريل يا نيوجرسي) به دلیل اختلاف سطح بين بخش تندرو با بخش كندرو بزرگراه آزادگان در منطقه 18، تصريح كرد: با عنایت به نقش ترانزيتي بزرگراه و اتصالات آن به راه هاي دسترسي به شهرهای مقصد جهت آدرس دهي به رانندگان، نسبت به نصب نام اين شهرها در تابلوهاي هدايت مسير بزرگراه اقدام خواهد شد.

اولویت پروژه کند رو بزرگراه آزادگاه در منطقه 15

شهردار منطقه 15 نيز با اعلام لزوم بررسي دسترسي بزرگراه آزادگان با تقاطع بزرگراه بعثت و تقاطع خيابان بوعلي، از مطالعه مكانيزه نمودن پل عابر پياده رو به روي شهرك شهيد بروجردي خبر داد و گفت: به منظور ايمن سازي پل هاي عابر پياده، اطراف اين پل ها نرده گذاري می شود.

دكتر انجمني با تأكيد بر اين كه استفاده از نرده هاي سبك تر در طول بزرگراه از نظر اقتصادي مقرون به صرفه تر است،‌ افزود:   با توجه به اولويت پروژه كندرو بزرگراه آزادگان در منطقه 15 و تداخل آن با جناقي آزادگان – شهيد بروجردي، نسبت به انجام هماهنگي لازم جهت تعيير ساختار آن محل نيز اقدام خواهد شد.

ایجاد دو توقفگاه اضطراری در بزرگراه آزادگان در منطقه 16

شهردار منطقه 16 در اين بازديد با اشاره به انجام مطالعات امكان سنجي دسترسي شمال به شرق در تقاطع بزرگراه آزادگان – فدایيان اسلام، اظهار كرد: با انجام مكان يابي‌ لازم، دو توقفگاه اضطراری در ضلع شمالي و ضلع جنوبي بزرگراه آزادگان در منطقه 16 ایجاد مي شود.

مهندس ميرزا قلي با بيان اين كه نصب دوربين هاي كنترل ترافيك در بخشي از بزرگراه آزادگان كه از منطقه 16 عبور مي كند بررسي مي شود، ‌تصريح كرد: با توجه به عدم اجراي كندرو در بخش هايي از بزرگراه آزادگان در این منطقه، نسبت به تهيه نقشه مسير و اتصالات آن به این منظور، اقدام خواهد شد.

ایجاد پل موتورسیکلت رو در عرض بزرگراه آزادگان در منطقه 19

شهردار منطقه 19 در اين رابطه با اعلام وجود پل عابر پياده در عرض بزرگراه آزادگان در محدوده شهرك مرتضي گرد و همچنين تقاضاي زياد موتورسيكلت سواران براي عبور از عرض بزرگراه و وجود تجربه مشابه در منطقه 18 گفت: به اين منظور يكي از     پل هاي موجود با رعايت اصول ايمني به منظور تردد موتورسيكلت سواران به رمپ مجهز مي شود.

مهندس نثاري با تأكيد بر ضرورت نصب نرده در رفيوژ مياني اين بزرگراه در نقاطي كه در حال حاضر فاقد نرده هستند، افزود:    نصب دوربين هاي كنترل ترافيك در بخشي از بزرگراه آزادگان كه از منطقه 19 عبور مي كند، بررسي خواهد شد.

  تکمیل روشنایی بزرگراه آزادگان در منطقه 21

شهردار منطقه 21 با اشاره به لزوم نصب تابلوهاي كيلومترشمار در طول بزرگراه آزادگان، اظهار كرد: به منظور ايمن سازي بزرگراه آزادگان، مقرر شد نسبت به تكميل روشنايي ضلع شرقي اين بزرگراه در حد فاصل بزرگراه فتح تا بزرگراه شهيد فهميده، پيگيري لازم انجام مي شود.

دكتر بافراني با بيان اين كه با توجه به وجود تراكم ترافيك و مشكل ايمني تردد، مطالعات لازم جهت اصلاح دسترسي تندرو به كندرو تقاطع هاي باند شرقي بزرگراه شهيد لشگري و تهران – كرج در دست مطالعه قرار دارد، تصريح كرد: نسبت امكان سنجي افزايش ارتفاع آزاد پل هاي روگذر فتح بر روي بزرگراه آزادگان در مسير تندرو نیز اقدام خواهد شد.

نصب پل های عابر پیاده در بزرگراه آزادگان در منطقه 22

شهردار منطقه 22 نيز در اين بازديد با اعلام اين كه با توجه به عبور و مرور عابران پياده،‌ نصب پل هاي عابر پياده در عرض بزرگراه آزادگان در بخشي كه در محدوده اين منطقه قرار دارد ضروري است، گفت: در خصوص تكميل دوربين هاي ثبت سرعت غير مجاز در اين بخش از بزرگراه آزادگان نیز مقرر شد پيگيري لازم انجام شود.

مهندس مولايي در پايان با تأكيد بر اين كه نقطه پاياني بزرگراه آزادگان از اهميت ويژه اي برخوردار است، خاطرنشان كرد:       به همين منظور، اصلاح و تكميل ايمن سازي اين نقطه كه در محل تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهيد خرازي قرار دارد، پيش بيني لازم به عمل آمد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: