جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 1 بهمن 1394     
تکمیل نهایی ۱۷۱ پروژه نیمه‌تمام در سال ۹۴

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با حضور در جلسه امروز شورای شهر گزارش بودجه سال ۹۵ را تقدیم این شورا کرد.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه بودجه سال ۹۵ زمانی تقدیم شد که شرایط سخت اقتصادی در کشور حکمفرما است و رکود در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه ساختمان وجود دارد؛ گفت: نسبت به سال ۹۲ شاهد کاهش ۸۰ درصدی ساخت و ساز در شهر تهران بودیم که طبیعتاً شرایط سخت اقتصادی تاثیراتی را بر بودجه شهرداری تهران و تمام شهرداری‌های کشور داشته و مشکلاتی را برای مردم، بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی به دنبال دارد.

وی با اشاره به رفع تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن برجام ادامه داد: تلاش همه ما این است که مردم در بخش خصوصی، شهرداری و در راس آن دولت دست در دست هم این چالش بزرگ اقتصادی را با فرصت ایجاد شده از طریق لغو تحریم‌ها حل کنیم.

شهردار تهران با اظهار امیدواری از اینکه در صورت بهبود شرایط بتوانند در متمم و اصلاح بودجه سال ۹۵ تجدید نظر انجام دهند، تاکید کرد: آنچه امروز تقدیم کردیم با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی و با نگاه انقباضی به بحث بودجه بوده است.

طی۲۰ ماه گذشته طول خطوط مترو به ۱۷۳ کیلومتر رسید

قالیباف با ارائه گزارش عملکرد ۲۰ ماهه گذشته شهرداری تهران عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل طول خطوط مترو به ۱۷۳ کیلومتر رسید و در این مدت ۱۲۲ واگن به مترو اضافه کردیم. همچنین در حوزه نوسازی تاکسی‌‌ها نیز گام‌هایی برداشته شد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۲۰ اتوبوس دوکابین و ۲۲ دستگاه اتوبوس تک کابین وارد خطوط حمل و نقل شد و اتوبوس‌های برقی از رده خارج شده پس از انجام بررسی‌های اقتصادی لازم نوسازی شده و به مدار بازگردانده شدند.

شهردار تهران با بیان اینکه صددرصد تعهدات خود را در حوزه حمل و نقل براساس برنامه دوم در ۲۰ ماه گذشته انجام داده‌ایم خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد تعهدات در حوزه ریلی با دولت بوده که متاسفانه کمک ناچیزی از دولت گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در حالی که هرکیلومتر مترو ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد، ما از دولت تنها ۲۰۰ میلیارد تومان دریافت کردیم که این مبلغ کمتر از یک کیلومتر از هزینه خطوط مترو است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در حوزه اتوبوسرانی ۸۲ درصد تامین بودجه برعهده دولت و ۱۸ درصد بر عهده شهرداری است گفت: صددرصد خریدهای انجام شده توسط شهرداری و از طریق اعتبارات بودجه شهرداری بوده است.

۱۲۰ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران

قالیباف با بیان اینکه در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبداء، ابتدا ۴ درصد انجام می‌شد که در طول ۲۰ ماه این رقم را به طور متوسط به چهارده و نیم درصد رسانیدم هرچند در برخی مناطق این عدد از ۲۰ درصد نیز عبور کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۸۴ تنها ۷۷ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر وجود داشت که در آغاز دوره چهارم به ۱۰۳ ایستگاه رسانیدم و امروز توانسته‌ایم این تعداد را به ۱۲۰ ایستگاه آتش نشانی برسانیم.

از سال آینده نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برپا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: تپه‌های عباس آباد مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در بهار ۹۵ به نقطه نهایی در تکمیل پروژه‌ها خواهد رسید.

قالیباف همچنین با اشاره به اینکه نمایشگاه آفتاب در اردیبهشت ماه سال ۹۵ به اتمام می‌رسد گفت: روز گذشته با وزیر ارشاد توافق کردیم که نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب افتتاح کنیم و می‌خواهیم با انجام کاری جهادی در جهت آماده‌سازی خدمات جانبی مورد نیاز در این نمایشگاه اقدام کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه اگر ایستگاه مترو نمایشگاه آفتاب را افتتاح نکنیم مردم برای مراجعه به نمایشگاه دچار زحمت می‌شوند گفت: با همکارانمان در تلاش هستیم راه‌اندازی این خط مترو را به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب شهرستانی‌ها بوده و ۳۰ درصد شهروندان تهرانی هستند ادامه داد: انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب برای ۷۰ درصد شهرستانی مراجعه‌کننده به نمایشگاه کتاب مناسب‌تر است زیرا گرفتار ترافیک شهر و مشکلات شهر نمی‌شوند اما برای شهروندان تهرانی راه‌اندازی مترو شهر آفتاب را در نظر داریم که همزمان با افتتاح نمایشگاه راه‌اندازی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: