جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 دی 1394     
توسعه حمل و نقل عمومي از توان مديريت شهري خارج است، دولت ورود كند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو هيأت رييسه شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه حفظ باغات، توسعه حمل و نقل عمومي، كاهش وابستگي به درآمدهاي حاصل از ساخت و ساز، ممنوعيت كلنگ‌ زني پروژه ‌هاي جديد و افزايش سهم درآمدهاي پايدار، از اولويت‌ هاي بودجه سال آينده پایتخت است، گفت: در کنار توجه به این مسائل، باید تهدیدها و فرصت های شهر تهران با استفاده از خرد جمعی و کار کارشناسی، مورد شناسایی و واکاوی قرار گیرد.

 ابوالفضل قناعتي افزود: بايد از يك سو، مهم ‌ترين تهديدهاي شهر تهران شناسايي و رفع شده و از سوي ديگر، فرصت‌ ها براي توسعه پايدار شهري شناسايي و مورد استفاده قرار گيرد.

وي با اشاره به اين كه در حال حاضر، آلودگي هوا و ترافيك مهم‌ ترين تهديدهاي كاهش كيفيت زندگي شهروندان تهراني است، اظهار كرد: پيش از اجراي هر برنامه‌ اي‌، بايد به اين سوأل پاسخ داده شود كه آيا شهر تهران، ظرفیت افزايش جمعيت‌ را دارد يا خير؟

قناعتي با بيان اين كه اگر پاسخ به اين سوأل مثبت باشد كه البته بعيد است چنين باشد، تصريح كرد: آيا در صورت توسعه شهر تهران به عنوان كلان شهري كه بايد در مقياس ملي به آن نگاه شود، امكان تأمين خدمات زيربنايي برای جمعیت رو به افزایش آن وجود دارد؟

وي با اشاره به اين كه در مقطع كنوني، آلودگي هوا و ترافيك مهم ‌ترين مشكلات شهر تهران هستند، اظهار كرد: با توجه به لزوم پاسخگویی به این مشكلات به عنوان موضوعات روز این كلان شهر، پارلمان شهري پايتخت در جريان تدوين و تصويب برنامه 5 ساله دوم شهر تهران، 30 درصد از اعتبارات شهرداري تهران را به سمت و سوي توسعه حمل و نقل عمومي سوق داده است.

عضو هيأت رييسه شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه با اين حال، تأمين تمامي هزينه‌ هاي مورد نیاز توسعه حمل و نقل عمومي پايتخت به تنهايي از توان مديريت شهري خارج است، خاطرنشان كرد: به همين دليل، دولت نيز بايد در زمينه كاهش آلودگي هوا و كاهش ترافيك از طريق كمك به توسعه حمل و نقل عمومي ورود كند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: