جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 دی 1394     
با ساماندهی میدان شوش بخش اعظمی از مشکلات منطقه15 رفع می شود

به گزارش پارلمان شهری شهرداری نیوز، صبح امروز در ابتدای دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران شورایاران منطقه15 با حضور در صحن شورا مشکلات این منطقه را مطرح کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه شورا که شهردار منطقه 15 نیز حضور داشت، علی‌اکبر بهمنی دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 گفت: منطقه 15 از شمال به پادگان قصر فیروزه و از غرب به خیابان فداییان اسلام و از جنوب به خیابان دولت آباد وصل می‌شود و مساحت منطقه 3 هزار و 544 هکتار است.

وی با بیان این که اخیرا مسگر آباد هم به نواحی این منطقه اضافه شده تاکید کرد: منطقه15 دارای 8 ناحیه است که جمعیتی حدود 700 هزار نفر را در خود جا داده است.

بهمنی در ادامه با اشاره به 1412 شهیدی که از این منطقه تقدیم انقلاب اسلامی ده بر ضرورت توجه به مردم تاکید کرد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه15 خواهان توجه ویژه‌ای به اجرای عملیات مترو در منطقه 15 شد و گفت: امیدواریم با پیش بینی اعتبارات لازم برای احداث مترو در این منطقه در سال 95 این مشکل رفع شود.

بهمنی در ادامه با اشاره به بافت فرسوده منطقه 15 گفت: محله مسگرآباد یکی از محلات بافت فرسوده محسوب می‌شود که امیدواریم امتیازاتی برای نوسازی محله به مردم داده شود. مردم محلات اتابک و مینابی از این موضوع بسیار رنج می‌برند و امیدواریم مدیریت شهری اقدام سریع برای رفع مشکلات در این منطقه انجام دهند.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 در ادامه با اشاره به احداث اتوبان شوشتری تصریح کرد: امیدواریم هر چه زودتر احداث این اتوبان به پایان برسد چرا که با احداث اتوبان شوشتری به نوعی بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه همچنین به فعالیت مددسرای خاوران در منطقه 15 اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 400 نفر و در 6 ماهه دوم 1200 نفر در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند و همین امر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است و مردم منطقه درخواست جمع‌آوری مددسرای خاوران را داشته‌اند.

بهمنی با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران و به خصوص منطقه 15 گفت: فعالیت کارخانه سیمان تهران یکی از دلایل عمده آلودگی در این منطقه است که امیدواریم راهکار مناسبی برای آن اتخاذ شود.

در ادامه جلسه مرتضی طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات شهر تهران ضمن اشاره به گزارش ارائه شده از سوی دبیر دبیران شورایاری منطقه 15 گفت: مشکلات مطرح شده به صورت جمع‌بندی شده در اختیار کمیسیون‌های شورای شهر تهران جهت بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به معضلات منطقه 15 گفت: یکی از مهمترین معضلات این منطقه بافت فرسوده است که در گذشته نیز در این زمینه صحبت‌هایی عنوان شده است. امیدوارم در بودجه 95 اعتبارات ویژه ای برای نوسازی بافت فرسوده در شهر  تهران و به ویژه در منطقه 15 دیده شود.

طلایی همچنین از دو کمیسیون شهرسازی و معماری و برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواست که توجه ویژه‌ای به بافت فرسوده منطقه 15 داشته باشند.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات شهر تهران در ادامه به میدان شوش در منطقه 15 اشاره کرد و گفت: فعالیت اوراقچی‌ها در محدوده میدان شوش یکی از مشکلات دیرینه منطقه است  و چنانچه میدان شوش ساماندهی شود بخش قابل توجهی از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد.

وی همچنین به جایگاه شورایاران در بحث نظارت اشاره کرد و گفت: در این زمینه امیدواریم کمیسیون نظارت شورای شهر تهران و سایر بخش‌های شهرداری یک دستورالعمل و آیین‌نامه‌ای در زمینه نظارت شواریاران تهیه و ابلاغ کنند تا سطح نظارت شورایاران مشخص شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: