جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
تشکیل کمیته مشترک در شورای عالی شهرسازی برای جلوگیری از افزایش جمعیت

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر از تشکیل کمیته مشترک با حضور شورای عالی شهرسازی ، شورای شهر تهران و شهرداری تهران برای جلوگیری از افزایش جمعیت تهران خبر داد.

محمد سالاری در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران بااشاره به مصوبه 8 بندی که درتاریخ 4/2/91 در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید، گفت: در این جلسه که با حضور رییس جمهور وقت تشکیل شده بود ظرف یک ساعت تصمیمی گرفتند که منجر به اضافه شدن 1.5 تا 2 میلیون نفر به جمعیت تهران شد .

وی افزود: براساس گزارش مشاور طرح تفصیلی افزایش واحدهای مسکونی منجر به افزایش جمعیت تهران به 13 میلیون نفر می شود. این حالی است که براساس بارگذاری طرح تفصیلی سقف جمعیت تهران 9 میلیون و 200 هزار نفر است که درمواقع بحران و مواردی خارج از کنترل مسوولان این رقم به 10 میلیون و 570 هزار نفر می رسد .

سالاری افزود: باتوجه به مشکلات شهر تهران در خصوص تامین سرانه های هفت گانه ، حمل و نقل عمومی و تامین امکانات باید سقف جمعیتی تهران به هر طریق ممکن تا 10.5 میلیون نفر حفظ شود .

وی افزود: برج سازی های صورت گرفته در منطقه 22 خارج از طرح تفصیلی بوده و این در حالی است که ساخت و سازها در منطقه حریم تهران و فشم و لویزان نیز منجر به نابودی کوه و درخت شده است. این درحالی است که ساخت شهرهای اقماری پرند و پردیس نیز با افزایش بارگذاری منجر به اضافه شدن مشکلات شهر تهران شده است .

سالاری ادامه داد: برای نخستین بار با همکاری شورای عالی شهرسازی مصوب شده است که نظرات شورای شهر تهران و شهرداری تهران در خصوص حفظ سقف جمعیتی تهران و ارایه راهکار برای مصوبه ای که باطرح تفصیلی و طرح جامع مغایرت داشتند، صورت گیرد.

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران هم با تاکید بر اینکه براساس افق 1404 ، سقف جمعیت تهران نبایداز 10.5 میلیون نفر بیشتر شود، گفت: توافق شده تا راهکارهای مشترک را به شورای عالی شهرسازی ارایه دهیم تا جمعیت شهر تهران از این بیشتر نشود .

وی با اشاره به اینکه گزارش پیرامون خالی بودن چندصدهزار واحد مسکونی درتهران نیز مطرح شده است خواستار آن شد که روسای کمیسیون های شورای شهر نظرات خود را در این باره مطرح کنند .

مسجد جامعی همچنین اعلام کرد: قرار بوده سند جدیدی در رابطه با این موضوع در بهمن 92تشکیل شود اما در خواست کردیم تنظیم این سند به تعویق بیفتد تا پیگیری های لازم در این باره صورت گیرد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: