جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 دی 1394     
تشکیل تیمی کارشناسی به منظور تعیین تعرفه واردات خودرو

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با توجه به برخی از پیشنهادات مطرح در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت : چنانچه هر یک از پیشنهاداتی که در خصوص تعرفه واردات خودرو مطرح گردیده ،  مصوب شود ، جای نقد و بررسی و بازبینی توسط مجلس را دارد.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه  ضرورت تعیین تعرفه به عنوان یکی از اهرم های کنترلی بازا ر داخلی اظهار داشت : باید تیمی کارشناس و آگاه  بر وضعیت واردات و تعرفه ها تشکیل و با توجه گزینه های مختلف و در نظر گرفتن چارچوب های متفاوت ، ضوابطی را که بیشترین آثار مثبت را بر اقتصاد ، صنعت و تولید داخل را دارد را تعیین نمایند.

وی با اشاره به اینکه ما ناگزیر از تعیین تعرفه برای واردات خودرو هستیم ، تصریح کرد : قطعا تعرفه واردات خودرو ، محدودیت هایی را یرای مصرف کننده داخلی ایجاد می کند اما لزوما هر محدودیتی منفی نخواهد بود به طوری که  بسیاری از محدودیت ها می تواند برای اقتصاد و تولید داخل تاثیری مثبتی را به همراه داشته باشند.

وی  تاکید کرد : قطعا در مواردی که تعرفه واردات برای تولید و صنعت داخلی مفید است بایستی محدودیت ها اعمال شود امروز یکی از راههای حمایت از صنعت خودرو و کنترل بازار ، تعیین تعرفه و نظارت بر واردات است اما این که خود تعرفه در چه فرایندی و به شکلی تعیین شود و بسته  شود که آثار منفی را به همراه نداشته باشد موضوعی قابل بحث و بررسی است.

وی همچنین به حرکت رو به رشد صنعت خودرو با جریانات اخیر هسته ای در کشور پرداخت  و تصریح کرد :  گر چه رویه کنونی و جریان رو به رشد و تحول در صنعت خودرو حرف و حدیث های زیادی را به دنبال داشته اما به هر ترتیب این جریان شروع گردیده  که باید حمایت های لازم نیز در این راستا صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن محلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران تاکید کرد : قطعا با افزایش واردات موضوع رقابت در صنعت خودرو کشور بوجود نخواهد آمد چنانچه برخی از کشورهای خارجی با دمپینگ اقدام به فروش محصولات خود و عرضه محصولات خود در بازار داخلی می کنند.

علی لو افزود : ساده انگاری است که با لفظ رقابت همه جوانب در خصوص واردات خودرو نادیده گرفته شود مسلما رقابت زمانی ایجاد می شود که با حضور سرمایه گذاران مختلف و ایجاد بنگاههای جدید ، تولید در کشور رونق گیرد.

وی اظهار داشت : تا زمانی که به شرایط تولید رقابتی دست نیافته ایم نباید با واردات بی رویه و کاهش تعرفه ها ، تولید داخل را فدا نمود بلکه باید با این نحوه کنترل ها در خصوص واردات و از سویی فشار جدی بر تولید کنندگان داخلی شرایط رشد صنعت خودرو را فراهم کرد تا رقابت در تولید داخل نیز بوجود آید.

وی تصریح کرد : هر چند دولت همواره بر طبل حمایت از کلیه تولید کنندگان داخلی را نواخته اما عملا همواره از یکی دو خودروساز بزرگ کشور حمایت های بیشتری را داشته است.

 

تشکیل تیمی کارشناسی به منظور تعیین تعرفه واردات خودرو

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با توجه به برخی از پیشنهادات مطرح در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت : چنانچه هر یک از پیشنهاداتی که در خصوص تعرفه واردات خودرو مطرح گردیده ،  مصوب شود ، جای نقد و بررسی و بازبینی توسط مجلس را دارد.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه  ضرورت تعیین تعرفه به عنوان یکی از اهرم های کنترلی بازا ر داخلی اظهار داشت : باید تیمی کارشناس و آگاه  بر وضعیت واردات و تعرفه ها تشکیل و با توجه گزینه های مختلف و در نظر گرفتن چارچوب های متفاوت ، ضوابطی را که بیشترین آثار مثبت را بر اقتصاد ، صنعت و تولید داخل را دارد را تعیین نمایند.

وی با اشاره به اینکه ما ناگزیر از تعیین تعرفه برای واردات خودرو هستیم ، تصریح کرد : قطعا تعرفه واردات خودرو ، محدودیت هایی را یرای مصرف کننده داخلی ایجاد می کند اما لزوما هر محدودیتی منفی نخواهد بود به طوری که  بسیاری از محدودیت ها می تواند برای اقتصاد و تولید داخل تاثیری مثبتی را به همراه داشته باشند.

وی  تاکید کرد : قطعا در مواردی که تعرفه واردات برای تولید و صنعت داخلی مفید است بایستی محدودیت ها اعمال شود امروز یکی از راههای حمایت از صنعت خودرو و کنترل بازار ، تعیین تعرفه و نظارت بر واردات است اما این که خود تعرفه در چه فرایندی و به شکلی تعیین شود و بسته  شود که آثار منفی را به همراه نداشته باشد موضوعی قابل بحث و بررسی است.

وی همچنین به حرکت رو به رشد صنعت خودرو با جریانات اخیر هسته ای در کشور پرداخت  و تصریح کرد :  گر چه رویه کنونی و جریان رو به رشد و تحول در صنعت خودرو حرف و حدیث های زیادی را به دنبال داشته اما به هر ترتیب این جریان شروع گردیده  که باید حمایت های لازم نیز در این راستا صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن محلس شورای اسلامی با اشاره به بحث ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران تاکید کرد : قطعا با افزایش واردات موضوع رقابت در صنعت خودرو کشور بوجود نخواهد آمد چنانچه برخی از کشورهای خارجی با دمپینگ اقدام به فروش محصولات خود و عرضه محصولات خود در بازار داخلی می کنند.

علی لو افزود : ساده انگاری است که با لفظ رقابت همه جوانب در خصوص واردات خودرو نادیده گرفته شود مسلما رقابت زمانی ایجاد می شود که با حضور سرمایه گذاران مختلف و ایجاد بنگاههای جدید ، تولید در کشور رونق گیرد.

وی اظهار داشت : تا زمانی که به شرایط تولید رقابتی دست نیافته ایم نباید با واردات بی رویه و کاهش تعرفه ها ، تولید داخل را فدا نمود بلکه باید با این نحوه کنترل ها در خصوص واردات و از سویی فشار جدی بر تولید کنندگان داخلی شرایط رشد صنعت خودرو را فراهم کرد تا رقابت در تولید داخل نیز بوجود آید.

وی تصریح کرد : هر چند دولت همواره بر طبل حمایت از کلیه تولید کنندگان داخلی را نواخته اما عملا همواره از یکی دو خودروساز بزرگ کشور حمایت های بیشتری را داشته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: