جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
بافتهای تاریخی فرسوده توسط سازمان میراث فرهنگی فریز شده است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران و حمل شورای اسلامی شهر تهران گفت: عنوان میراث فرهنگی در منطقه 12 نتیجه ای جز فرسودگی و فلاکت شهروندان نداشته است.

در ادامه هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورا پس از بیان ارائه گزارش دبیر شورایاری منطقه 12  به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل و مشکلات پیرامون این منطقه پرداختند.

حافظی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در این منطقه روزانه شاهد 3 تا 4 مورد آتش سوزی ناشی از عدم استاندارد بودن سیم کشی‌های برق هستیم اظهار داشت: باید توجه داشت که تردد بسیار چرخ دستی‌ها در این منطقه نیز امروزه به عنوان معضلی برای عابران وکودکان مطرح است ضمن اینکه وجود مشاغل وصنایع آلاینده و نیز قناتهایی که  نشستهای آن بویژه در محدوده مولوی این منطقه را به محلی خطرناک تبدیل نموده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی این منطقه و توجه ویژه میراث فرهنگی به آن که مانع از ساخت وساز بیش از دو طبقه برای شهروندان شده امروز موجب تغییر کاربری بافتهای مسکونی در این منطقه و تبدیل آن به کارگاه ،‌ بار انداز و محلی جهت اسکان معتادین تبدیل نموده است.

بافتهای تاریخی فرسوده توسط سازمان میراث فرهنگی فریز شده است.

سروری عضو دیگر شورای شهر در ادامه تذکرات با اشاره به اینکه تمامی بافتهای فرسوده با محدودیت جدی مواجه‌اند این محدودیت را درمنطقه 12 مضاعف عنوان کرد و افزود: چرا که این منطقه امروزه به جهت ارزش تاریخی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی فریز شده است.

وی با تاکید بر این که پیگیریهای جدی در این خصوص از سوی اعضای شورا با نمایندگان مجلس شده افزود: عدم حل این موضوع تاکنون بیانگر عدم توجه مسئولان به این موضوع بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر چند تسهیلات و کمکهایی در جهت نوسازی بافتهای فرسوده صورت میگیرد افزود: اما این تسهیلات غیر شفاف بوده و عملاً این تخفیفات با دریافت هزینه های متفرقه در زمان دریافت جواز اعمال نمی شود.

*سروری: تسهیلات و تخفیف‌هایی که به بافتهای فرسوده ارائه می شود شفاف نیست

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل عدم نوسازی بافتهای فرسوده به دلیل ارائه صدور جواز پایین تر از دو طبقه در این منطقه بوده که فقدان ارزش مادی آن سبب عدم نوسازی این بافتها می‌شود.

در ادامه این تذکرات دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه وضعیت محله هرندی وسیروس با توجه به گزارشهای ارائه شده رو به بهبود است افزود: نیاز است که دستگاه‌های متولی در این امر ورود نمایند وبحث امنیت بافتهای فرسوده دچار تحول اساسی گردد.

وی با بیان اینکه منطقه بازار علی رغم توجهاتی که به این بخش شده است نیازمند توجه بیشتر است افزود: هرچند در سنوات گذشته اقدامات موثری از سوی شهرداری تهران صورت پذیرفته اما باید این اقدامات تداوم یابد.

*حل این معضل نیازمند تمهیدات ترافیکی است

این عضو شورای شهر از مشکلات ترافیکی منطقه بازار به عنوان چالشی دیگر در این منطقه یاد کرد و افزود: حل این معضل نیازمند تمهیدات ترافیکی است .

*منطقه بازار نیازمند تمهیدات ترافیکی ویژه است

احمد دنیا مالی به ساخت ساختمانی در این منطقه از سوی یک نهاد خیریه در این منطقه اشاره نمود و افزود: این درحالی است که این ساختمان  علی رغم پرداخت سرمایه و گود برداری به دلیل اعلامی که از سوی میراث فرهنگی شده رها شده است که تمامی این مواردنیازمند توجه ویژه است.

*عنوان میراث فرهنگی در منطقه 12 نتیجه ای جز فرسودگی و فلاکت شهروندان نداشته است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وقتی در منطقه ای به اسم میراث فرهنگی به آن تاکید می شود در حالی که نتیجه ای جز فرسودگی و هلاکت برای شهروندان آن ندارد این به معنای متضررساختن شهروندان است اما باید پرسید چه کسی باید پاسخگوی این ضرر وزیان باشد.

در ادامه احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مسائل و مشکلات منطقه 12 از فقدان ایمنی و آسیبهای اجتماعی نظیر اعتیاد به عنوان معضلی دیگر در این منطقه یاد کرد واظهار داشت: کیفیت پایین سرویسهای بهداشتی منطقه بازار نیز موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*مسجد جامعی: شتاب زدگی اجرای طرحها درمنطقه 12 را تحت الشعاع قرار می دهد

وی با اشاره به اینکه بارزسی از کیفیت فعالیت‌های انجام شده دراین منطقه نیازمند توجه ویژه است افزود: اما باید درنظر داشت شتاب زدگی در اجرای طرحها ممکن است طرحها را تحت الشعاع قرار دهد.

سالاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی در خصوص حریم بافتهای فرسوده پس از حضور سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در شورا خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده اما  لازم است که مسئولین مربوطه در شهرداری نیز آن را مورد توجه قرار دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: