جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 تير 1393     
علیرضا دبیر در حاشیه بازدید از مناطق2و 5 از ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، در ادامه بازدیدهای دوره ای رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از مناطق، سازمان ها، شرکت ها و معاونت های شهرداری تهران، علیرضا دبیر از منطقه ۵ و ۲ شهرداری تهران بازدید کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۵ از دره فرحزاد، سرای محله پونک شمالی، ساختمان دیوان عدالت اداری، مسجد فاطمه الزهرا، بوستان خورشید، دره زرنو، مددسرای بهاران، مجموعه ورزشی پیشکسوتان و… دیدن کرد.

وی در بازدید از دره فرحزاد با اشاره به ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم منطقه ۵؛ از طرح احداث فضای سبز ۶۲ هکتاری این دره به عنوان پروژه ای راهگشا برای مشکلات دره فرحزاد یاد کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود آب در شهر تهران از شهرداری منطقه ۵ خواست مدیریت آب را در منطقه رعایت کنند و با آبیاری قطره ای فضای سبز در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی تابلوهای صنفی و محیطی با توجه به مصوبه جدید شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص تاکید کرد.

در ادامه این بازدید نشست رییس کمیسیون برنامه و بودجه با پشمچی زاده شهردار منطقه ۵ و معاونین برگزار شد. در این نشست علیرضا دبیر با اشاره به اینکه بودجه برش سالانه برنامه است، اظهار داشت: تمام پروژه های مناطق باید با پیوست های زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، سلامت و پدافند غیرعامل و در قالب برنامه ۵ ساله دوم تعریف شود.

وی تاکید کرد: مدیران مناطق باید دید برنامه محور داشته باشند و تمام پروژه های سال ۹۴ باید در قالب برنامه ۵ ساله پیشنهاد شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری منطقه ۵ خواست جایگاه معاونت برنامه ریزی را ارتقا دهند. وی در این باره اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی باید به اتاق فکر مناطق تبدیل شود.

به اعتقاد دبیر این یکی از ایرادات اصلی در کشورما است که فکر می کنیم بخش خصوصی رقیب ما است. در حالی که باید با نظارت دقیق بر عملکرد بخش خصوصی، از ظرفیت های این بخش استفاده کرد.

وی همچنین از مدیران منطقه ۵ خواست پروژه های پیشنهادی خود را در دومین بازدید دوره ای کمیسیون در شهریور و مهرماه را ارائه کنند.

دبیر تصریح کرد: اجرای طرح فلکه دوم صادقیه از ضرورت های منطقه ۵ شهرداری تهران است. این دغدغه مهم منطقه در برنامه ۵ ساله نیز دیده شده و باید سال آینده به اجرا درآید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه بر ضرورت انتقال ترمینال غرب از میدان آزادی تاکید کرد و گفت: میدان آزادی زمانی در حاشیه شهر تهران قرار داشت اما حالا در بین بافت شهری قرار دارد. از این رو جابه جایی ترمینال غرب در دستور کار کمیسیون است و حتما باید اتفاق بیفتد.

دبیر همچنین بر استفاده از نمای ایرانی-اسلامی در پروژه ها و ساختمان های شهرداری تاکید و بیان کرد:‌ یک درصد از بودجه به این موضوع اختصاص یافته و مناطق باید در این مسیر پیشگام باشند.

وی در پایان از شهرداری منطقه ۵ خواست برای خودگردان شدن سرای محلات برنامه ریزی کنند.

دبیر در منطقه ۲تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تهران

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران؛ در منطقه ۲ بر روند احداث پروژه های تقاطع غیرهمسطح نیایش-بلوار دریا، بوستان ایران زمین، سرای محله تیموری، مجموعه فرهنگی ورزشی سرسبز، زیرگذر شهرک هما، فاز سه بوستان نهج البلاغه، مصلی و حوزه علمیه امام زاده عینعلی و زینعلی(ع)، بوستان پردیس کوهستانی کوه فرحزاد، محله اسلام آباد و … از نزدیک نظارت کرد.

علیرضا دبیر در بازدید از پروژه بوستان ایران زمین از شهردای منطقه ۲ خواست به فکر احداث پارکینگ مشارکتی برای این بوستان باشد.

دبیر همچنین با اشاره به تاثیر متقابل فرهنگ بر کالبد؛ از شهرداری منطقه ۲ خواست میادین میوه و تره بار را با نمایی مناسب احداث کنند.

وی در این خصوص گفت: توجه کنید که این تاثیر متقابل است و کالبد شهر تهران یا همان مجتمع های احداث شده توسط شهرداری تهران بر فرهنگ شهر اثر می گذارد.

وی در بازدید از پروژه زیرگذر شهرک هما توصیه هایی را در خصوص جزئیات فنی پروژه ها ارايه کرد و از پیمانکار خواست‌ سرعت احداث این پروژه را بیشتر کنند تا مشکلات ترافیکی مردم منطقه با سرعت بیشتری حل شود.

در ادامه این بازدید ۵ ساعته علیرضا دبیر نشستی با ملکی شهردار منطقه ۲ و معاونین برگزار کرد. در این نشست رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت:‌ ماه رمضان فرصتی است برای صیقل دادن جسم و روح.

دبیر با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری باید خودشان بازدید عملیاتی داشته باشند، گفت:‌ وقتی اطلاعات ورودی غلط باشد، خروجی آن که تصمیمات است هم غلط گرفته می شود. مدیران باید درک درستی از موضوعات داشته باشند تا تعبیری که از موضوعات دارند به واقعیات نزدیک تر باشد.

علیرضا دبیر تصریح کرد:‌ شهرداری منطقه ۲ باید در محافظت از حریم منطقه دقت زیادی داشته باشد و اجازه ندهد در منطقه حریم ساخت و ساز غیرمجاز انجام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جایگاه معاونت برنامه ریزی اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی باید اتاق فکر منطقه باشد و این جایگاهی است که شهردار منطقه به این معاونت می دهد.

وی با اشاره به دوره دوم نظارت کمیسیون در شهریور و مهرماه گفت: کارشناسان کمیسیون بر روند اجرای پروژه ها نظارت مستمر دارند و در بازدید دوره ای نوبت دوم معاونین منطقه بر اساس اسناد برنامه ۵ ساله پیشنهادات خود را ارائه دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: