جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 دی 1392     
ورود 10 اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت : در حال حاضر تنها یک دستگاه اتوبوس هیبریدی در ناوگان اتوبوسرانی فعال است .

پیمان سنندجی اظهار داشت : پیش بینی شده است 10 اتوبوس هیبریدی دیگر به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال جاری وارد شود که لازم به ذکر است تولید کلیه این اتوبوس ها به صورت مونتاژ در داخل کشور توسط خودروسازان انجام می شود .

وی ضمن بیان اینکه قطعا ورود 10 اتوبوس هیبریدی بر کاهش آلودگی هوا تاثیر چندانی نخواهد گذاشت اذعان داشت : این 10 اتوبوس به صورت تستی وارد ناوگان می شوند و معایب و محاسن آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن در خصوص تولید انبوه این وسیله نقلیه عمومی تصمیم گیری می شود.

وی به تفاوت اتوبوس های هیبریدی با سایر اتوبوس ها اشاره کرد و گفت : هر چند این اتوبوس ها به لحاظ سرعت فرقی با اتوبوس های معمولی ندارند اما دارای دو موتور هستند که با سوخت فسیلی روشن و پس از آن بواسطه ژنراتورهای برقی به مسیر خود ادامه می دهد به همین دلیل هیچگونه آلودگی ایجاد نمی کند .

به گفته وی اتوبوس های برقی قدیمی نیروی خود را از کابل های برق می گرفتند اما اتوبوس های هیبریدی نیروی حرکت خود را بدون این کابل ها از درون خود خودرو تامین می کنند و مشکلاتی که بواسطه ورود شاخک های اتوبوس هاس برقی بوجود می آمد نیز بدین ترتیب از بین رفته است .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن پاسخ به اینکه آیا امکانات تعمیر این اتوبوس ها در ایران نیز موجود است تصریح کرد : چنانچه اتوبوس های هیبریدی دچار مشکل شوند امکانات لازم برای تعمیر آنها توسط شرکت های سازنده داخلی موجود است .

سنندجی در ادامه عنوان کرد : اتوبوس های هیبریدی در اکثر کشور های دنیا فعالیت دارند بسیار مورد توجه شهروندان نیز واقع شده است .

وی به قیمت اتوبوس های هیبریدی اشاره کرد و گفت : قیمت این اتوبوس ها نزدیک به یک میلیارد تومان است که کلیه هزینه ها و قرار دادهای آن را شهرداری تهران برعهده گرفته است .

به گفته وی این 10 اتوبوس پس از ورود به ناوگان در خطوط بی آر تی مشغول به فعالیت خواهند شد زیرا قدرت مانور و جابه جایی آنها به لحاظ طول زیاد ، کم است به همین دلیل تنها می توانند در مسیر هایی تردد کنند که نیازی به چرخش های اساسی نداشته باشد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: