جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
تذکر اعضای شورای شهر به مسئولین پروژه "بوستان مادر"

 

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تصریح اینکه آقایان در مورد پروژه بوستان مادر به تذکرات اعضای شورای شهر گوش نداد‌ه‌اند، بیان کرد: پروژه متوقف نشده است و حتی روند کار را سرعت بخشیده‌اند.

محمد سالاری ، در مورد پروژه بوستان مادر، اظهار کرد: نه تنها گودبرداری را متوقف نکرده‌اند بلکه حتی روند کار را سرعت داده و تخلف است که یک مکان در حالی که پروانه ساخت آن صادر نشده است، در سطح گسترده در آن ساخت‌وساز صورت گیرد. 

وی افزود: چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ چرا برای مردم عادی این کار را انجام نمی‌دهیم؟ آیا برای کسی که می‌خواهد 50 یا 100 متر خانه بسازد نیز به راحتی پروانه می‌دهیم یا حتی قبل از صدور پروانه آن اجازه ساخت‌وساز را می‌دهیم؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به آخرین پیگیری‌های انجام شده درخصوص روند ساخت و ساز در پروژه بوستان مادر، گفت: موضوع در صحن عالی شورای شهرسازی مطرح است و دو جلسه در این زمینه مطرح کرده‌ایم، قرار است تعدادی از کمیسیون‌های شورای شهر با حضور رییس این شورا و نیز شهردار تهران در جلسه آینده عالی شورای شهرسازی شرکت کرده و این موضوع را بررسی کنند.

سالاری با اشاره به اینکه تداوم تخلفات در موارد مشابه در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: شاهد تداوم چنین تخلفاتی در سطح شهر تهران هستیم و اینگونه پروژه‌ها به یک یا دو مورد خلاصه نمی‌شود، بنابراین قرار شده است موضوع به صورت کلی به عنوان یک رویکرد مطرح شود و پس از آن در این زمینه تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین در مورد جزییات مرتبط با پروژه بوستان مادر، تصریح کرد: شنیده‌های ما حاکی از آن است که یکی از نهادهای عمومی کشور مطالباتی را بابت پل صدر از شهرداری تهران داشته است و شهرداری بوستان مادر را بابت پرداخت مطالبات خود واگذار کرده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ادامه داد: سرمایه‌گذاران این پروژه هیچ‌گونه قصوری در این زمینه نداشته‌اند و اکنون در حق آنها جفا می‌شود چراکه شهرداری باید به آن نهاد پول می‌داده است.

سالاری با بیان اینکه شهرداری در انجام تعهدش قصور کرده و غش در معامله داشته است، گفت: هر اتفاقی برای بوستان مادر رخ دهد، شهرداری باید خسارت وارده را پرداخت کند. چراکه شهرداری بدون طی کردن فرآیند قانونی، بوستان را از پهنه G به پهنه M و R تغییر داده است و این در حالی است که شهرداری جایگاه تغییر دادن پهنه زمین را ندارد.

به گفته وی این چنین موضوعاتی باید ابتدا باید در شورای شهر مطرح شود و سپس مسیر خود را در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور طی کند، چراکه در غیراینصورت، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، افزود: آقایان می‌گویند سرانه‌های فضای سبزمان در منطقه پنج شهر تهران از حد استاندارد بالاتر است و باید عنوان کرد که اتفاقات قابل توجهی نیز در این زمینه انجام شده است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که شهرداری بدون طی روند قانونی یک فضایی را که قرار بوده به فضای سبز تبدیل شود، تغییر کاربری دهد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: