جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 دی 1392     
استفاده از تجربیات کره جنوبی در توسعه حمل و نقل عمومی تهران

به گزارش شهرداری نیوز ،سید جعفر تشکری هاشمی در دیدار با سفیر کره جنوبی گفت: ملت ایران در تاریخ نام بزرگی بر جای گذاشته اند و در طول سال های متمادی روابط ایران و سئول در تمامی ابعاد تجاری ، اجتماعی و سیاسی گرم و گسترده بوده است. این در حالیست که با انعقاد پیمان خواهرخواندگی تهران و سئول این روابط بیش از پیش شکل گرفت که نام گذاری خیابان تهران در سئول نقطه عطف این همکاریهاست .

 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در طول این سال ها یکی از شریکان بزرگ تجاری ایران کشور کره جنوبی بوده است ،گفت: با توجه به اینکه سئول یکی از شهرهای مدرن در توسعه حمل و نقل عمومی است ، تغییرات جدی و چشمگیر دهه اخیر سئول را در شهرداری تهران مطالعه کردیم و از تجربیات این کشور در توسعه حمل و نقل عمومی تهران بهره گرفته ایم .

 

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه اکنون الگوی توسعه مترو در تهران از کشور پاریس ، بی.ار.تی از کشور بوگاتی و اتوبوسرانی از سئول گرفته شده است، تصریح کرد: مدل شبکه حمل و نقل اتوبوسرانی شهر سئول را که در 4 خط آبی ، قرمز ، سبز و زرد طراحی شده ، مدلی قابل اجرا برای شهر تهران میبینیم که تغییراتی که در شهر تهران دنبال می کنیم الهام گرفته از تجربیات موفق سایر کشورهاست .

 

معاون شهردارتهران افزود: برای توسعه مترو در شهر تهران برنامه ایی 5 ساله طراحی شده که بر اساس ان سالانه 30 کیلومتر مترو در تهران ساخته خواهد شد که در پایان 5 سال 150 کیلومتر خطوط فعلی فعل مترو به 300 کیلومتر خواهند رسید ، در عین حال شبکه اتوبوسرانی نیز با تغییرات زیر بنایی در دست احداث و گسترش است .

 

تشکری هاشمی به ارتقاء دانش ترافیک و استفاده از ظرفیت های مراکز دانشگاهی سایر کشورها در این زمینه اشاره کرد و گفت : در موضوع توسعه تجهیزات ترافیکی و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برنامه ریزی شده که کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای همکار مطرح شده است .

 

وی درادامه به تحریم های ظالمانه علیه کشور ایران اشاره کرد و گفت : تجربه تحریم ها نشان داد تاریخ چند هزار ساله ایران را با تحریم و فشار نمی توان حذف کرد ، لذا روزی که چندان هم دور نیست رفتارهای ظالمانه علیه ملت ایران تغییر خواهد یافت .

 

به گفته تشکری هاشمی 8 سال جنگ تحمیلی و 30 سال تحریم های گوناگون پس از انقلاب اسلامی ملتی خوساخته برای ایران به ارمغان اورد و اکنون ملت ایران می دانند مشکلات خود را چگونه حل کنند در عین حال دوستانی هم دردنیا هستند که به رغم تمام تحریم ها با ایران همکاری کرده که کر جنوبی نیز یکی از این کشورهای دوست و همکار است .

 

معاون شهردار تهران تصریح کرد : با همکاری کره جنوبی و ایران از ظرفیت سپرده ایران در کره جنوبی در توسعه حمل و نقل عمومی استفاده شود. ضمن اینکه امیدواریم همکاری با شرکت های خصوصی در توسعه حمل و نقل عمومی افزایش یابد .

 

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه زمینه همکاری و سرمایه گذاری در توسعه حمل و نقل عمومی در ایران وجود دارد گفت : در صورت توافق دو کشور این موضوعات در جلسات بعدی بیشتر بررسی خواهد شد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: