جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
فقدان ضمانتهای اجرایی لازم ،سبب کندی در روند نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است

 به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز: قائم مقام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران  در خصوص توسعه قوانین و مقررات و زیر ساختهای حمل و نقلی شهری کلان شهر تهران ابراز امیدواری کرد.

مهندس حجت اله بهروز با اشاره به شرایط کنونی در زمینه عبور از شیب تورمی و در زمینه افزایش قیمت های ناوگان حمل ونقل به خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در سال 93 با توجه به بحث اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه و انرژی در فاز دوم آن ، شاهد این مطلب هستیم که در تمام بخش ها تورم و جود دارد بنابراین ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از این امر مستثنی نیست. البته ناوگان حمل و نقل با در نظر گرفتن جوامع هدف مختلف اقدام به ارائه کارتها و بلیط های تخفیف دار برای اقشار کم درآمد ، سالمندان ( منزلت )، اقشار خاص و جانبازان کرده است که در اختیار شهرو ندان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: قرار نیست تمام بار افزایش قیمت ها بر دوش مردم بیفتد ، راهکارهای دیگری همچون پرداخت ( یارانه ) از جانب دولت به ناوگان حمل و نقل در دست بررسی است.

حجت اله بهروز در زمینه نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری و برنامه های شهرداری بیان داشت : با توجه به این موضوع که در چند سال گذشته به دلیل محقق نشدن بودجه های در نظر گرفته از جانب مجلس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و بین شهری، شاهد فرسودگی این ناوگان ( ریلی و اتوبوس – مینی بوس) بوده ایم ، امیدواریم در زمان اجرای برنامه 10 ساله دوم شهرداری این بودجه محقق شود .  با توجه به اینکه سالانه 10 هزار میلیارد تومان از جانب مجلس شورای اسلامی برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری پیشنهاد و مصوب شده است امیدواریم ضمانت اجرایی خوبی در این زمینه اعمال شود. بهروز درباره واردات اتوبوس به ناوگان شهری گفت : امسال قرار است 2500 دستگاه اتوبوس دو کابینه به ناوگان توبوسرانی وارد شود.ضمن اینکه در نظر داریم پیش بینی ها در زمینه اعلام تعداد اتوبوس ها بر اساس واقع بینی و اعلام نیازها در نظر گرفته شود .

وی در خاتمه در خصوص این سوال که چرا با توجه به توسعه انجام شده در زمینه قوانین و زیر ساخت ها برای توسعه ناوگان حمل ونقل ، هنوز تا مرحله اجرا فاصله زیادی و جود دارد : به خبرنگار شهرداری نیوز گفت در دو زمینه قوانین و زیر ساختها توسعه به نحو چشم گیری  انجام شده است اما با توجه به شیب منحنی توسعه ای در زمینه اجرای قوانین هنوز تا مطلوب فاصله بسیاری داریم که می توان در توضیح نابسامانی مورد ذکر به مواردی چون نرسیدن به سهم 75 درصدی حمل و نقل عمومی در 5 ساله چهارم و پنجم توسعه اشاره کرد .

در زمینه توسعه حمل ونقل قوانین خوبی به تصویب رسیده است و بسترها و ظرفیت های لازم جهت توسعه زیر ساختها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است آنچه موجب شده تا توسعه ناوگان حمل ونقل به کندی اجرایی شود ، فقدان ضمانتهای اجرایی خوب است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: