جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
ساخت زیرگذر جوادیه با روشی نوین

 

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، شهردار منطقه 16 تهران با بیان اینکه روش جابه جایی ریل های راه آهن در عملیات ساخت زیرگذر جوادیه، روشی منحصر به فرد است، گفت: ساخت زیرگذر جوادیه هیچ مشکل اجرایی و فنی ندارد و تنها باید خطوط راه آهن جا به جا شود تا عملیات ساخت ادامه یابد.

محسن اسدی درخصوص آخرین وضعیت ساخت زیرگذر جوادیه اظهار داشت: پروژه زیرگذر جوادیه از جمله پروژه هایی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد که یکی از آن ویژگی ها، تراکم بالای خطوط راه آهن سراسری کشور است که از این نقطه عبور می کنند.

وی با بیان اینکه حدود 12 خط راه آهن در فواصل کم از این محدوده عبور می کنند، افزود: وجود پل قدیمی راه آهن که باید تخریب شود، وجود کابل فشار قوی برق در این محدوده و تراکم بالای خطوط راه آهن از جمله عواملی است که عملیات ساخت زیرگذر را با پیچیدگی های خاصی مواجه کرده است.

اسدی با اشاره به همکاری خوب مدیریت راه آهن جمهوری اسلامی با شهرداری تهران تصریح کرد: با این حال عملا امکان جمع آوری ریل ها به لحاظ فنی فراهم نشده و قرار بر این شد که هر 3، 4 متر با اعمال محدودیت امکان جمع آوری خطوط میسر شود و پس از عملیات ساخت مجددا خطوط به کار خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت زیرگذر جوادیه هیچ مشکل اجرایی و فنی ندارد و تنها باید خطوط راه آهن جا به جا شوند تا عملیات ساخت ادامه یابد.

اسدی بیان کرد: تخریب پل قدیمی راه آهن نیز مرحله به مرحله و همزمان با عملیات ساخت زیرگذر انجام می شود که البته عملیات تخریب نیز عملیات پیچیده ای است.

شهردار منطقه 16 با بیان اینکه از یک ماه پیش عملیات جابجایی ریل ها به صورت مرحله ای آغاز شده است، افزود: به عبارتی این روش یک روش مینیاتوری است که برای نخستین بار در کشور اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: اولین ریلی که در این محدوده جا به جا شد، ریل مربوط به ارتش بود که امکان جمع آوری خط در هر 3،4 متر فراهم و عملیات ساخت اجرا شد.

اسدی اضافه کرد: از این محدوده خطوط ریلی زیادی عبور می کند که بخشی مربوط به خطوط جنوب و غرب کشور است و برخی نیز تقویت کننده خطوط کل سفرهای راه آهن جمهوری اسلامی است.

تلاش برای احداث مسیر زیرگذر جوادیه که حدفاصل میدان بهداری تا خیابان نوری است، از فروردین سال گذشته آغاز شد تا علاوه بر برقراری ارتباط محلات موجود در پهنه های شمالی و جنوبی خطوط راه آهن در تراز منهای یک، شرایط تخریب پل قدیمی جوادیه نیز فراهم شود.

زیرگذر جوادیه در بخش 80 متری زیر خطوط راه آهن احداث می شود و تاکنون معارضات تاسیساتی متعددی از قبیل لوله های آب، گاز، کابل های برق و فیبرنوری برای اجرای آن رفع شده است.

بر اساس پیش بینی ها ساخت زیرگذر جوادیه می تواند تا 80 درصد از حجم بار ترافیک در محدوده پل جوادیه بکاهد و دسترسی شهروندان را به میدان 9 دی و راه آهن آسان کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: