جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 ارديبهشت 1404     
لزوم طراحی آموزش محیط‌ زیست متناسب با ویژگی‌های روان‌شناختی گروه‌های سنی

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.
 
محمد مدادی در آیین افتتاحیه هشتمین همایش بین‌المللی آموزش محیط‌زیست که با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای هم‌اندیشی، تبادل اطلاعات علمی و انتقال تجربیات و دستاوردهای پژوهشگران این حوزه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، با اشاره به چالش‌های نوظهور محیط‌زیستی، بر لزوم به‌کارگیری روش‌ها و ابزارهای نوین آموزشی در مواجهه با نیازهای جدید در حوزه آموزش، مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد.
 
رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان با بیان اینکه طراحی آموزش‌های محیط‌ زیستی باید متناسب با ویژگی‌های شناختی و روان‌شناسی گروه‌های سنی انجام شود، افزود: در سیاستگذاری‌های آموزشی باید به مسائلی چون متناسب‌سازی ابزارها و روش‌ها، توزیع هدفمند آگاهی، ایجاد دغدغه‌مندی معقول، پرهیز از عادی‌سازی نابهنجاری‌ها و پیشگیری از حساسیت‌زدایی ناشی از بمباران اطلاعاتی توجه شود.
 
مدادی در پایان بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی میان‌رشته‌ای محیط زیست تأکید کرد و پیشنهاد داد: دروس تخصصی محیط زیست متناسب با هر رشته دانشگاهی مانند روان‌شناسی محیط زیست، فلسفه محیط زیست و دیپلماسی محیط زیست در تمام رشته‌های تحصیلی از علوم پایه تا علوم انسانی و فنی مهندسی، طراحی و اجرا شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: