جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 آذر 1394     
بررسی تاثیر حذف حق بیمه رانندگان تاکسی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال آینده

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قطع بیمه رانندگان تاکسی گفت: از سال 86 تاکنون کمک 50 درصدی دولت به رانندگان تاکسی جهت بیمه آنان پرداخت شده اما در نیمه سال جاری متوجه شده اند که پرداخت پول توسط دولت مصوبه مجلس رانداشته است و به صورت غیرقانونی بوده است به همین علت پس از قطع سهمیه بنزین رانندگان تاکسی سهم حق بیمه آنان نیز قطع شده است.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: در حال حاضر رانندگانی که تا به حال بیمه بوده اند و حق بیمه آن ها پرداخت می شده تا پایان سال جاری حق بیمه آنان پرداخت می شود اما رانندگان جدید الورود به تاکسیرانی مشمول کمک 50 درصدی دولت نمی شوند و 100 در صد حق بیمه خود را باید پرداخت کنند.

وی افزود: هم اکنون باید پرداخت کمک هزینه بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت ادامه یابد و به این قشر زحمتکش کمک شوددر غیر این صورت شورای شهر مجبور خواهد شد برای سال 95 و برای کمک به رانندگان تاکسی نرخ واقعی را برای کرایه تاکسی در نظر گیرند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که راننده تاکسی نیز مانند شهروندان دیگر حقی و حقوقی دارند گفت: راننده تاکسی نیز مانند شهروندان دیگر شهر دارای حق و حقوق می باشد، همه ساله وضعیت هزینه های خانوار رانندگان تاکسی و در آمد آن ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و براساس آن افزایش قیمت کرایه رانندگان تاکسی مشخص خواهد شد در صورت پرداخت حق بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت کرایه رانندگان تاکسی در سال آینده براساس تورم افزایش پیدا خواهد کرد.

قناعتی در خصوص ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی گفت: برای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی و شهروندان ،اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و ایجاد سیاست های حمایتی و بسترهای لازم برای مردم فرهنگ سازی شود.

وی در خصوص وضعیت اتوبوس های موجود در ناوگان اتوبوسرانی تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که از این تعداد 2 هزار دستگاه فرسوده و تنها تعداد 4 هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت می کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که تهران نیاز به 10 هزار دستگاه اتوبوس دارد اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد اتوبوس ها در بخش خصوصی و 30 درصد در بخش دولتی و شهرداری فعالیت می کنند و عمدتا  اتوبوس ها بیشترین وسیله ای هستند که قابلیت ورود به مرکزیت شهر با حجم بالای جابجایی مسافر نی باشند.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری سالیانه 200 تا 300 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی می کند اما این تعداد کافی نیست ،همچنین هرساله میانگین بین 500 تا هزار دستگاه اتوبوس از رده خارج می شود و عدم ورود اتوبوس ها با خروج آن ها باعث کسری در هر سال و عدم تعادل در ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد برای حل این موضوع باید به ازای از رده خارج کردن هر دستگاه یک اتوبوس جدید وارد ناوگان شود.

وی در پایان در خصوص عمر مفید اتوبوس ها گفت: چند سالی است که دولت اتوبوس های جدیدی وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران نکرده است و این ناوگان دچار فرسودگی شده است در حال حاضرعمر مفید اتوبوس ها بین 7 تا 10 سال می باشد و پس از آن نیاز به تعمیر دارند در این راستا دولت نیز باید از ناوگان اتوبوسرانی حمایت های لازم را انجام دهد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: