به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، آخرین ایستگاه خط ۷ متروی تهران که قرار است در این دوره مدیریت شهری به بهرهبرداری برسد، ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط مذکور قرار دارد؛ ایستگاهی که با افتتاح آن، سر فاصله حرکتی قطارها در خط ۷ مترو به میزان قابل ملاحظهای کاهش یافته و پیش بینی میشود به نصف زمان کنونی تقلیل یابد.
مهندس محمد یاشار لطفی مجری خط ۷ متروی تهران با اعلام پروژههای فعال این خط، گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو در حال انجام و پیگیری بوده و از طرفی عملیات ساختمانی ایستگاه ورزشگاه تختی از مرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی فراتر رفته است. ضمن اینکه پایانه انتهایی خط مذکور در همان اراضی پیرامونی ورزشگاه تختی در مرحله خاکبرداری و آماده سازی سایت بوده و ۸۰۰ متر از تونلهای دسترسی این پایانه نیز حفاری شده است.
وی در مورد ویژگیهای ایستگاه متروی ورزشگاه تختی به عنوان آخرین و بیست و دومین ایستگاه خط ۷ مترو گفت: با توجه به همجواری با فضای ورزشی مجاور ایستگاه، سعی کردهایم معماری و فضا آرایی متناسب با حال و هوای این محیط را در طراحی ایستگاه منظور نماییم؛ استفاده از رنگهای شاد و نورپردازی خاص در ترکیب با بتن اکسپوز، علاوه بر بهبود کیفیت فضای داخلی ایستگاه، باعث شادابی و نشاط مسافران ایستگاه ورزشگاه تختی می شود. از طرفی با حذف کیوسک ورودی ایستگاه، شاخصه حفظ خط آسمان و دید بصری عابران به همراه کاهش اغتشاشات بصری را مد نظر داشتهایم و به این لحاظ، ایستگاه ورزشگاه تختی که یک ایستگاه جزیره ای به حساب میآید، شکل و شمایل متفاوتی پیدا میکند.
مجری خط ۷ مترو در پایان صحبتهای خود افزود: تکمیل ایستگاه پایانی خط ۷ همراه با افزایش ۲ کیلومتری مسیر در دست بهرهبرداری این خط خواهد بود و همین مسئله با در نظر گرفتن جزیرهای بودن ایستگاه مذکور، امکان کاهش سر فاصله حرکتی قطارها به کمتر از ۸ دقیقه را فراهم میسازد.