جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 آذر 1394     
تکمیل ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، ضمن اعلام پیشرفت 70 درصدی پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، از اتمام عملیات اجرایی این پروژه تا پایان امسال خبر داد.

 مهدی ذوالفقاریان با بیان آنکه اجرای پوشش نما در غربی ترین سازه فلزی تاج سد به اتمام رسیده است، گفت: عملیات تکمیل نمای سایر سازه های قوسی شکل با پیشرفتی مناسب ادامه دارد و علاوه بر نصب پوشش کامپوزیت، اجرای نورپردازی و سایر ریزه کاری های معماری در این سازه ها نیز در حال انجام است.

به گفته جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، زیبایی، سرعت نصب، قابلیت انتخاب رنگ و یکنواختی نما، از دلایل انتخاب پوشش کامپوزیت برای تکمیل نمای ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس بوده است.

گفتنی است بخش اصلی ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، شامل سازه ای قوسی شکل به ارتفاع حدود 8 متر می باشد. سایر بخش های سازه تاج سد را قوس های کوچکتر در طرفین سازه اصلی تشکیل می دهند به طوری که 3 سازه قوسی در غرب و 4 سازه قوسی در شرق سازه اصلی قرار می گیرند؛ سازه هایی که هرچه از قوس اصلی فاصله می گیرند، کوچک و کوچکتر می شوند تا به لحاظ جنبه های معماری، تداعی کننده موج هایی باشند که در اثر برخورد سنگ به سطح آب ایجاد شده و رفته رفته دچار میرایی می شوند

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: