جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
مجوز ورود شیر به کشور نداده ایم

 معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه ورود گونه‌های جانوری به کشور مستلزم اخذ مجوز‌های لازم توسط سازمان محیط زیست است، گفت: برای ورود شیرهای ایرانی تا این لحظه‌ مجوزی از سوی این سازمان صادر نشده است.

احمد علی کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره ورود شیرهای ایرانی به کشور اظهار داشت: به منظور وارد کردن گونه‌هایی جانوری از جمله شیر ایرانی به کشور باید مجوز‌های لازم از سازمان محیط زیست صادر شود.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه تا این لحظه درخواستی مبنی بر اخذ مجوز از این سازمان برای ورود شیرهای ایرانی به کشور نداشته‌ایم، افزود: البته در این باره از سوی بخش خصوصی پیشنهاداتی با دفتر صید و شکار سازمان محیط زیست ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست دلیلی برای مخالفت به منظور ورود شیرهای ایرانی توسط بخش خصوصی ندارد، ادامه داد: ورود شیرهای ایرانی برای نمایش دادن در باغ‌های وحش نمی‌تواند با مانع همراه باشد.

معاون سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: البته هم‌‌اکنون امکانات و شرایط برای رهاسازی این گونه جانوری در طبیعت فراهم نیست.

به گزارش فارس، چندی پیش ایرج جهانگیر، مدیرعامل پارک ارم با بیان اینکه هم‌اکنون شیر ایرانی در کشور وجود ندارد و این گونه را می‌توان در باغ وحش سایر کشورها از جمله هندوستان یافت، گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای قرار است تا پایان تابستان سال جاری، شیر ایرانی بعد از 120 سال وارد کشور شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: