جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
چمران:
مصوبه‌ اجرایی نشده، نداریم

 

به گزارش شهرداری نیوز،عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعضای این شورا به عنوان ناظر موظف‌اند در صورتی‌که مصوبات توسط شهرداری اجرایی نشود گزارش کنند، گفت: قاعدتا شهرداری به دنبال اجرای این مصوبات است هرچند که ممکن است با تاخیراتی همراه باشد اما این مساله که مصوبه‌ای اجرایی نشود، وجود ندارد. 

مهدی چمران با اشاره به اینکه پس از تصویب یک مصوبه روند کار به گونه‌ای است که به شهرداری فرستاده می‌شود خاطرنشان کرد: در متن مصوبه یا مدتی پس از آن گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبه درخواست می‌شود و شهرداری موظف است که گزارشی از اجرای مصوبه حتی در مورد مسائل کوچک همچون نامگذاری را به شورای شهر ارائه کند. 

وی همچنین در مورد مصوبات اجرایی نشده شورای شهر دوره چهارم اظهار کرد: به صورت کلی مصوبات زیادی در این دوره نداشته‌ایم چرا که بخش اعظمی از وقت شورای دوره چهارم به موضوع بودجه اختصاص داده شد. 

این عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبات دستوری است که باید اجرایی شود گفت: قاعدتا شهرداری به دنبال اجرای این مصوبات است هرچند که ممکن است با تاخیراتی همراه باشد اما این مساله که مصوبه‌ای اجرایی نشود، وجود ندارد. 

چمران همچنین در مورد نحوه برخورد شورای شهر در قبال مصوباتی که توسط شهرداری اجرایی نمی‌شود عنوان کرد: قاعدتا زمانی که مصوبه‌ای اجرایی نشود و یا دیر اجرایی شود شورا تذکر خود را مطرح کرده و سوال خود را ارائه می‌کند. 

وی در پاسخ به تعداد مصوباتی که در ادوار گذشته شورای شهر تهران اجرایی نشده نیز گفت: به خاطر ندارم که شهرداری ملزم به اجرای مصوبه‌ای باشد اما آن را اجرایی نکرده باشد هرچند ممکن است در مورد زمان اجرای یک مصوبه تاخیراتی وجود داشته باشد. به طور مثال یک مصوبه‌ای که مدت اجرای آن سه ماه تعیین شده در مدت زمان شش ماهه به مرحله اجرا درآید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: