جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 10 آبان 1394     
تونل شهدای غزه، ترافیک شمال غرب تهران را مدیریت می کند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از تونل شهدای غزه، اعلام کرد: این تونل نقش موثری در مدیریت ترافیک ورودی و خروجی شمال غرب تهران داشته وآن را مدیریت می کند.

اقبال شاکری درباره ویژگی های تونل شهدای غزه اظهار کرد: پروژه تونل شهدای غزه که در ادامه بزرگراه شهید حکیم و بعد از دریاچه  شهدای خلیج فارس قرار دارد از زیر پارک چیتگر عبور کرده و به ادامه حکیم وصل شده است که نام این بزرگراه سرلشگر شهید حسین همدانی نام گذاری شده است.

شاکری افزود: این مسیر که در نهایت به اتوبان کرج و جاده مخصوص در اتوبان آزادگان وصل می شود، در حقیقت مسیر جدید شمال غربی تهران است که همانند همت دسترسی به اتوبان کرج را برای بزرگراه شهید حکیم ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در مورد ویژگی های این مسیر اظهار کرد: این بزرگراه  دارای دو باند شمالی و جنوبی است که حدود 13.5 متر عرض داشته وهرکدام از مسیرها دارای 3 لاین و یک مسیر اورژانسی است که سقف آن تقریبا به پایان رسیده و تنها به دلیل تمام نشدن پروژه بزرگراه شهید حکیم، هنوز به بهره برداری نرسیده اما امیدواریم این بخش تا بهمن ماه نهایی شود ودرایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: مهم ترین نکته ساخت ادامه بزرگراه شهید حکیم آن بود که این مسیر باید از روی پارک چیتگر عبور کند یا امکان دیگری هم وجود دارد که در این راستا گزینه های مختلفی مطرح  و در نهایت طرحی انتخاب شد که در آن تونل تا عمق پایین رفته که ریشه های درختان چبیتگر آسیب ندیده اند.

شاکری اعلام کرد: بازدید از این پروژه نشان داد که این تونل دارای تمام تاسیسات مورد نیاز است واز دانش فنی خوبی برخوردار بوده وعایق بندی و زه کشی آن مورد تایید است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تونل شهدای غزه امکان دسترسی به دو نقطه گردشگری مهم تهران را فراهم کرده است که یکی از آن ها دریاچه شهدای خلیج فارس بوده و دیگری حوضچه های تسکین آب های سطحی بوده  که حضور گردشگران در این  نقاط تثبیت شده است.

شاکری هم چنین خواستار توجه مدیریت شهری به میزان بارگذاری در منطقه 22 شد و در این باره خاطر نشان کرد:  بارگذاری زیاد دراین منطقه می تواند این مسیر را از کارای بیاندازد وامیدواریم شهرداری تهران  در خصوص بار گذاری این منطقه، مدیریت واعمال محدویت کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: