جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 24 خرداد 1393     
کفاشیان:مذاکره باکی‌روش رامتوقف کردیم

تسنیم : علی کفاشیان در نشست خبری که در حاشیه تمرین تیم ملی برگزار شد، در مورد 3 جلسه‌ای که با مسئولان کنگره فیفا داشتند، گفت: در نخستین بخش کنگره فیفا در اجلاس ای اف سی شرکت کردیم و در آنجا قرار شد  از این به بعد انتخاب نایب رئیس هم به صورت انتخاباتی باشد. در این جلسه بندهای اساسنامه تصویب شد و آن را به کمیته تدوین و مقررات دادیم. نصیرزاده هم اعلام کرد پیشنهادات ای اف سی منطقی بوده و آن را می‌پذیریم.

وی افزود: یکی دیگر از پیشنهاده‌های ما این بود که 6 کشور از منطقه آسیای مرکزی با محوریت ایران تشکل شود و با این پیشنهادها موافقت اولیه انجام شد. قرار است در نشست بعدی در استرالیا‬‎ ‫برای تصویب نهایی اقدام شود‬‎. نام این مجمع هم «کفا» شد‬‎ و دبیرخانه این 6 کشور را هم در ایران قرار دادیم.‬‎

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بلاتر هم در این نشست سخنرانی کرد‬‎ و در‫ جلسه بعدی کنگره فیفا هم فعالیت‌های فیفا توضیخ داده شد‬‎. تاکنون فیفا به هر کشور 250 هزار دلار کمک می‌کرد‫که این رقم به 750 هزار دلار افزایش پیدا کرد. ‬‎بلاتر همچنین پیشنهاد داد محدودیت سنی و دوره‌ای ریاست فیفا برداشته شود‬‎ که نزدیک به 90 درصد هم رای مثبت دادند تا بلاتر بتواند باز هم برای ریاست فیفا نامزد شود.

‫کفاشیان در مورد واریز مبلغ 750 هزار دلار کمک فیفا گفت: خوشبختانه این مشکل کمتر شده و قرار است به حساب سفارت ایران در برزیل واریز شود‬‎.‫ اساسنامه ها و گزارش های فیفا هم بررسی شد‬‎، در بخش پزشکی فیفا 100 میلیون برای توسعه بخش پزشکی و 70 میلیون برای بخش بانوان اختصاص داده است‫ که ما باید فعالیت‌های خودمان را در این زمینه نشان دهیم تا بخشی از این مبالغ را جذب کنیم‬‎.

وی عنوان کرد: ‫پروژه گل هم به 600 هزار دلار افزایش پیدا کرد‬‎ و ‫گزارش مالی بلاتر هم ارائه شد و از مجمع ما بهتر بود. ‫به نبی هم گفتم این گزارش را ترجمه کند‬‎ ‫تا در مجمع خودمان استفاده کنیم. بلاتر همچنین از 45 سال فعالیتش در بخش های مختلف فیفا گزارشی را ارائه کرد.‬‎

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در روز سوم کنگره‌های فیفا به ورزشگاه کورینتیانس محل افتتاحیه مسابقات رفتیم‬‎ ‫که ناهار هم در آنجا نخوردیم و خیلی سخت بود‬‎ و ‫امروز هم خبرنگاران را دیدم و از غربت درآمدم‬‎.

‫کفاشیان درباره تمدید قرارداد کی‌روش و احتمال تاثیر نتایج ایران بر آن اظهار داشت: ‬‎‫‬‎با کی‌روش مذاکرات زیادی داشتیم ‫اما این مذاکرات را متوقف کردیم‬‎. ‫او اصرار داشت قبل از جام جهانی تکلیفش را روشن کنیم‬‎ اما ‫ما نه پاسخ منفی دادیم و نه پاسخ مثبت‬‎. ‫در این مدت در فدراسیون سختی کشیدیم و از خودم ناراحتم که چرا آنقدر مشکلات مالی داشتیم‬‎ اما هزینه‌ها سنگین است و اگر برطرف نشود‬‎ ‫مشکل خواهیم داشت‬‎.

وی عنوان کرد: از نظر بلدی کار و شناخت از ایران کی‌روش بهترین است‬‎ و ‫حتی مربی خارجی بهتر از کی‌روش هم بیاوریم باز آشنایی وی یکسال زمان می‌برد‬‎. ‫با مربی داخلی هم بسیاری مخالف هستند‬‎. به هر صورت هنوز تصمیمی در مورد کی‌روش نگرفته ایم‬‎.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار اول ایران برابر نیجریه گفت: بازیکنان ‫ تلاش خواهند کرد و به نتیجه بازی با نیجریه نباید تنها ‬‎‫ توجه کرد. فوتبال یک رویش برد است و یک رویش باخت‬‎. من معتقدم باید بازیکنان را تشویق و حمایت کرد‬‎.

کفاشیان تصریح کرد: ما در فدراسیون عملکردی داریم که طبق آن سنجیده می‌شویم‬‎. ‫ما دو بار بهترین فدراسیون آسیا شدیم و بهترین تیم‌ها را در رده‌های مختلف داریم‬‎. در مجمع فدراسیون هیچ‌گاه سرنوشت مدیریت با نتیجه مسابقات تعیین نمی‌شود‬‎. ‫سرنوشت مدیریت باید مستقل باشد و حتی اگر نتیجه هم نگیریم مدیریت فدراسیون کارش را انجام می‌دهد،‬‎ ‫مگر اینکه مجمع احساس نیاز برای تغییر کند‬‎‫‬‎که آن هم زمانش 2 سال دیگر است.

‫وی در مورد تغییر مدیران فدراسیون بعد از جام جهانی گفت:‬‎‫‬‎ یک دوره تصمیمات نادرستی گرفته شد که فوتبال ایران هم ضربه‌اش را خورد و نباید تکرار شود. ‫بازیکنان در حال حاضر نظم خوبی دارند و چهره‌های آنها خسته نیست و منتظر نبرد و رقابت هستند‬‎. ‫اکنون هم که در این مرحله هستند کار بزرگی است و اگر بالاتر نیز نروند کمتر از رقبا نیستند‬‎. بازیکنان به آمادگی خوبی رسیدند‬‎ و با حمایت می‌توانند موفق شوند‬‎.

کفاشیان در مورد انتقادات از میزبانی برزیل خاطرنشان کرد:‬‎ ‫در کنگره فیفا هم که بودیم هتل ما اینترنت نداشت و حتی پول یک بطری آب را هم حساب کردند‬‎. ‫هتل‌های برزیل چند درجه پایین‌تر از سایر کشورهاست‬‎. من یادم هست که علی آبادی چند سال قبل در برزیل در آسانسور گیر کرد و نیم ساعت آنجا ماند‬‎.

‫کفاشیان در مورد گلایه برخی بازیکنان مانند نکونام از سرمربیان قبلی تیم ملی گفت: این بار قضیه برعکس است و خود نکونام و سایر بازیکنان از عملکرد کی‌روش ابراز رضایت کردند.‬‎

وی ‫در مورد پاداش برای پیروزی ایران برابر رقبا گفت: ‫از وزیر ورزش خواستیم پاداش قابل توجهی تعیین کنند که البته هنوز پاداشی تعیین نشده‬‎ است.

رئیس فدراسیون فوتبال ‫در مورد تعیین پاداش از سوی فیفا برای کشورهای دیگر گفت: ‫اول مسابقات فیفا 8 میلیون دلار به هر کشور می‌دهد‬‎. ‫یک مرحله بالاتر 9 میلیون‬‎ ‫و مراحل بعدی 14 - 20 - 24 و کشور قهرمان 36 میلیون دلار می‌گیرد‬‎. ‫10 درصد این مبلغ قرارداد کی‌روش است‬‎. ما در ارتباط با پاداش ‫هنوز تصمیمی در هیئت رئیسه نگرفته‌ایم اما می‌توانیم از همین محل پاداشی در نظر بگیریم‬‎. ‫البته اردوهای تیم ملی هزینه‌های زیادی داشته و بدهی هم داریم‬‎.

کفاشیان در خصوص ‫میزبانی جام ملت‌ها‬‎ در سال 2019 اظهار داشت: ‫الان فقط ایران و امارت شانس میزبانی دارند. همه می‌گویند ایران را دوست داریم‬‎ و ‫ما در تلاش هستیم‬‎ تا میزبان شویم. ‫احتمالا در کنگره بعدی استرالیا تصمیم نهایی را نمی‌گیرند‬‎ ‫اما قرار است این اتفاق بعد از استرالیا رخ دهد. ‫بحث ابتدا به کمیته مسابقات می‌رود و سپس کمیته اجرایی و هیئت رئیسه ای اف سی که تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: