جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 مهر 1394     
شهرداری با انجام مطالعات به شناخت نسبی رسیده

لزوم حمایت شورا از طرح انضباط شهری

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،  رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه همواره از ابتدای شورای چهارم یکی از دغدغه های مدیریت شهری این بوده است که موضوعات مهم شهری باید در مقابل دیدبان های شهری بررسی شود، گفت: درحال حاضر شهرداری آمده برای اجرای طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 اعضای شورا را در جریان تمامی موارد قرار داده است، باید دقت کافی مبذول شود.

محمد سالاری با انتقاد از اینکه شورایاری ها همواره اعتراض داشتند که چرا شهرداری می رود دستور العمل می دهد و اجرا می کند، اما شورایی ها در جریان قرار ندارند، تصریح کرد:  امروز که شهرداری تهران در یک عرصه گسترده تمامی ماموریت های تمامی حوزه ها را علنی کرده است، می خواهم که اعضا به این موضوعات توجه بیشتری کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات کارشناسی که مطرح می شود نیاز به بررسی در کمیسیون های تخصصی دارند، خاطرنشان کرد: مجموعه موضوعاتی که در حوزه شهرسازی مطرح است، موضوع ورود به بافت فرسوده که یکی از چالش هاست یا سیستم حرکتی معابر و چالش های تردد موتورسیکلت ها یا سیما و منظر شهری، جزء محورهای 17 گانه شهر تهران بر اساس منویات مقام معظم رهبری هستند که نشان می دهد تحقق پذیری طرح تفصیلی در منطقه امکان ندارد.

سالاری با یادآوری اینکه طرح های توسعه شهری به صورت موضوعی در منطقه 12 مطرح هستند و حق انتقال توسعه به عنوان راهکاری برای رفع مشکلات کنونی قابل بررسی است، ادامه داد: باید حقوق مالکان شهروندی به این منطقه باز گردد. ضمن آنکه ساماندهی مشاغل نامتجانس نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: آسیب های اجتماعی منجر به شکل گیری فضاهای ناامن شهری شده که منظر شبانه منطقه را برهم زده است. از همین رو لازم و ضروری است که نهادینه شدن گردشگری به همراه آرام سازی پیاده راه سازی در کنار صیانت و مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی صورت گیرد.

سالاری با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری در معرض یک آزمون بزرگ هستند، متذکر شد: طی 2سال گذشته مجموعه نشست های تخصصی با متخصصان مختلف گذاشته شده و امروز شهرداری به معرفت و شناخت نسبی رسیده و الان در شورا مطرح می کند. پس باید از این اقدامات حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات شهرداری از ساخت تونل ها و پل ها مهم تر است، اظهارکرد: اعتقاد دارم که شهردار باید یک لایحه بعد از ایجاد شناخت با یک برنامه عملیاتی به پارلمان شهری تهران ارائه دهد و شورا در دستور کار خود قرار دهد تا این موضوع به کل کلانشهرها تعمیم داده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: