جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 مرداد 1403     
افزایش قیمت خودرو در پی نبود سیاست گذاری مناسب در زنجیره تامین فولاد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تحمیل هزینه های مازاد در حوزه حمل و نقل و لجستیک، ناترازی انرژی و قطعی برق و گاز در زنجیره تامین فولاد موجب افزایش قیمت محصول نهایی(خودرو) شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تحمیل هزینه های مازاد در حوزه حمل و نقل و لجستیک، ناترازی انرژی و قطعی برق و گاز در زنجیره تامین فولاد موجب افزایش قیمت محصول نهایی(خودرو) شده است.
 
امیر توکلی رودی با اشاره به عدم تناسب قیمت گذاری از ابتدا تا انتهای زنجیره خودروسازی اظهار داشت:  ناترازی در قیمت گذاری مواد اولیه و محصول نهایی در صنعت خودرو منجر به وضعیتی شده که هم اکنون در خودروسازی شاهد هستیم.
 
وی با اشاره به قیمت گذاری مواد اولیه در بورس و با تاکید بر اینکه تعیین قیمت مواد اولیه در بورس مکانیزمی قانونی است، یادآور شد: منعی برای قیمت گذاری مواد اولیه در بورس وجود ندارد و مشکل اصلی در حوزه فولاد به عنوان یکی مواد اولیه اصلی تولید خودرو، تحمیل هزینه های مازاد در حوزه حمل و نقل و لجستیک، ناترازی انرژی و قطعی برق و گاز است که موجب افزایش قیمت محصول نهایی(خودرو) شده است. 
 
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: متاسفانه عدم سیاست گذاری مناسب در حوزه زنجیره تامین فولاد و عوامل پیرامونی، قیمت خودرو را تحت تاثیر قرار داده و امید است در دولت جدید شاهد اتخاذ سیاست های مناسب در این حوزه باشیم.  



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: