جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 خرداد 1393     
دستور العمل تعیین قیمت خودرو در جلسه امروز شورای رقابت

به گزارش شهرداری نیوز به نقل از ریيس شورا و مرکز ملي رقابت : دستورالعمل و فرمول تعيين قيمت خودرو در جلسه امروز اين شورا نهايي مي‌شود، گفت، با خودروسازان توافق شده در روند توليد و فروش محصولات خود تجديد نظر اساسي داشته باشند و حقوق مصرف كنندگان را بيشتر لحاظ كنند.

دكتر رضا شيوا افزود: خودروسازان موظف هستند حاشيه بازار خودرو را با افزايش عرضه حذف كنند و همچنين متعهد شده‌اند آپشن‌ها يا همان لوازم انتخابي را به مشتريان تحميل نكنند.

وي با تأكيد بر اين كه تعيين قيمت خودرو بر اساس هزينه‌هاي خودروسازان امكان پذير نيست، خاطرنشان كرد: خودروسازان بخشي از سرمايه‌هاي خود را در بازارهاي غير مرتبط به كار گرفته‌اند.

از سوي ديگر يك عضو ناظر شوراي رقابت نيز با اعلام اين كه دستورالعمل و فرمول تعيين قيمت خودرو در جلسه امروز اين شورا تصويب مي‌شود، گفت: سه گزينه براي تعيين قيمت خودرو مطرح است كه در اين جلسه يكي از گزينه‌ها تصويب و براي اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ مي‌شود.

عيسي امامي با اشاره به اين كه در اين سه گزينه، افزايش 3 تا 10 درصدي قيمت انواع خودرو، كاهش قيمت انواع خودرو و حفظ قيمت‌هاي كنوني مطرح است، افزود: كشف قيمت خودرو در شوراي رقابت، شدني است زيرا دستورالعمل آن وجود دارد.

این نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين که این دستورالعمل بلافاصله پس از تصويب قابليت اجرايي دارد، خاطرنشان كرد: مصوبه شوراي رقابت پس از تصويب به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ مي‌شود و شركت‌هاي خودروساز بلافاصله بايد اين مصوبه را اجرايي كنند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: