جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
دولت با افتتاح ال سی به توسعه خطوط مترو تهران کمک کند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حل مشکل کلانشهر تهران در توسعه خطوط مترو نیازمند رویکرد ملی است ، گفت: دولت برای همراهی شهرداری تمایل به مشارکت دارد که یکی از نشانه های آن حضور رئیس جمهور در افتتاح نیمه شمالی خط سه بود.

محمد سالاری با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری تهران توانست با مجموعه اقداماتی که انجام داد نیمه شمالی خط سه مترو را به بهره برداری برساند در این باره گفت : انصافا در دولت های گذشته اعتباراتی که قانونا باید به کمک شهرداری تهران در تکمیل پروژه مترو می آمد، اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به سفر به مجارستان به اتفاق شهردار تهران گفت : بوداپست دومین خط متروی دنیا را داشته است که طول این خط تنها 37 کیلومتر است در حالی که تنها طول خط سه مترو تهران 37 کیلومتر است و از این لحاظ جایگاه شهرداری تهران در ساخت خطوط مترو از اهمیت برخوردار است .

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جریان افتتاح بخشی از خط سه مترو تهران گفت : امیدواریم با توجه به اهمیت جایگاه مترو در حل معضلات ترافیکی شهر تهران و تاثیرات مثبتی که بر مسائل زیست محیطی این کلانشهر دارد، دولت زمینه همراهی با شهرداری را با باز کردن ال سی در کشورهای خارجی ایجاد کند تا بدین ترتیب با همراهی دولت گامی در جهت توسعه خطوط قطار شهری برداشته شود.

سالاری با اذعان به اینکه مدیریت شهری از وضعیت بغرنج نقدینگی دولت اطلاع دارد،تصریح کرد : با این حال رئیس جمهور قول مساعد برای همراهی مترو تهران و افتتاح ال سی را دادند و به طور حتم تحقق این موضوع می تواند نقطه عطفی در کمک دولت به مدیریت شهری باشد و منجر به توسعه خطوط مترو شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: