جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
درحفظ هویت دینی و ملی خود پیشتاز باشید

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید هویت اسلامی ایرانی خود را حفظ کنیم و بتوانیم در سنگر علم و دانش حماسه‌های بلند قبلی را بخوبی تکرار کنیم، خطاب به دانش‌آموزان گفت: امید است در حفظ هویت دینی و ملی خود پیشتاز باشید.

مهدی چمران در آیین گشایش مدارس که در دبیرستان ماندگار البرز حضور یافت، ضمن درود بر ارواح طیبه شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس را پیروزمندانه پشت سر گذاشته‌ایم و از ارتش و سپاه گرفته تا عموم مردم در جبهه‌ها حضور داشتند و نه در مقابل صدام بلکه در مقابل 35 کشور دنیا با اقتدار تمام ایستادگی کردند و با کمال افتخار پیروز شدند.

وی افزود: حتما تاریخ را خوانده‌اید، در 200سال قبل هر زمان جنگی رخ داد، بخشی از کشور را جدا کردند. به عنوان مثال بحرین از ایران در زمان محمدرضا شاه جدا و به عنوان کشوری جدید قدعلم کرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جنگ تحمیلی در شرایط و زمانی رخ داد که تازه انقلاب کرده بودیم و هنوز ارتش و سپاه به خوبی شکل نگرفته بودند گفت: صدام طی مدت کوتاهی به کشور ما حمله کرد و تا مرزهای مهران، شش کیلومتری اهواز و خرمشهر جلوآمد. در این شرایط ارتش، سپاه و همه مردم برای پاسداشت مرزها به میدان نبرد آمدند.

چمران در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: خاطرم هست که در یک بعد از ظهر گرم تابستان در دمای 45 درجه خوزستان، تعدادی از رزمندگان از صنایع دفاع به روستایی مابین سوسنگرد و حمیدیه آمده بودند و ما سلاح نداشتیم که به آنها بدهیم تا به جبهه بروند.

به تهران آمدیم تا تفنگ ژ3 ببریم. از کمیته‌های انقلاب تعدادی تفنگ جمع آوری کردیم و به جبهه بردیم اما باز کم آمد. مردم از گوشه و کنار با لباس معمولی و بدون سلاح برای جنگیدن می آمدند.

چمران با بیان اینکه در شرایط حادی بودیم و حتی زمانی بود که پادگان‌های ما برای حفاطت نیرو به اندازه کافی نداشتند گفت: در نهایت توانستیم تعدادی تفنگ ام-1 جمع آوری کرده و برای آن رزمندگان از صنایع دفاع ببریم. از آنها معذرت خواهی کردم که تفنگ ژ-3 نتوانسته‌ایم برایشان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی ار رزمندگان به پا خاست و گفت چرا شرمسار هستی؟ ما آمده‌ایم که بجنگیم. اگر تفنگی نداشته باشیم با چوب دستی و اگر چوب نداشته باشیم با سنگ مبارزه می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر امروز در جهان شناخته شده و اثر گذاریم و با شش کشور مذاکره کردیم که انشاء اله پیروز خواهیم بود به بهای خون پاک شهدای ماست گفت: شما دانش آموزان در سنگر علم و دانش باید راه شهدا را دنبال کنید.

وی افزود: باید هویت اسلامی ایرانی خود را حفظ کنیم و بتوانیم در سنگر علم و دانش حماسه‌های بلند قبلی را بخوبی تکرار کنیم. امید است در حفظ هویت دینی و ملی خود پیشتاز باشید.

در این مراسم از خانواده معظم شهدا و معلمان ایثارگر تقدیر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: