جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
سن سکته مغزی درایران 10سال زودتر

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره کشوری سکته مغزی در ایران گفت: براساس پژوهشهایی که در کشورمان انجام شده سن سکته مغزی در ایران 10 سال زودتر از سایر جوامع و کشورها است.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالمجید شریعت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پژوهش توسط دکتر آذر پژوه در مشهد انجام شده و هنوز دلیل خاصی برای این تفاوت سنی ارائه نشده است.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد : مصرف دخانیات ، پرفشاری خون ، دیابت و قند خون، چاقی و چربی خون از جمله مهمترین دلایلی است که منجر به سکته مغزی می شود.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره کشوری سکته مغزی در ایران با بیان اینکه این کنگره اول تا سوم مهر ماه در شیراز برگزار می شود افزود: تا کنون 60 مقاله به دبیر خانه این کنگره رسیده که 35 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می شود که هشت سخنرانی آن جنبه پژوهشی دارد و مابقی مقالات نیز به صورت پوستر الکترونیک ارائه می شود.

دکتر شریعت افزود: در حاشیه این کنگره اعمال جراحی کم تهاجمی به روی 10 بیمار مبتلا به سکته مغزی توسط حاذق ترین استادان و پزشکان انجام خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه سالانه 1500بیمار سکته مغزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه می کنند گفت: قطعا با لحاظ کردن آمار واقعی سکته مغزی که به سایر بیمارستانها مراجعه می کنند ، می توان نتیجه گرفت که شمار افراد مبتلا بیشتر از این تعداد است.

این متخصص مغز و اعصاب توجه به علایم صورت ، دست و پا و تکلم را بسیار حیاتی و مهم دانست و گفت : شهروندان با مشاهده تغییراتی در صورت ، دست و پا و تکلم و اختلال در این موارد باید به سکته مغزی شک کنند و به مراکز تخصصی مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه امسال سال سکته مغزی زنان نامگذاری شده گفت : البته سکته مغزی زن و مرد نمی شناسد و در هر رده سنی ولو دوران کودکی و نوجوانی ممکن است بروز کند ، اما دلایل سکته در زنان می تواند موارد هورمونی باشد.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره کشوری سکته مغزی همچنین نسبت به مصرف داروهای انرژی زا در بین ورزشکاران هشدار داد و گفت : شیوع این بیماری در بین ورزشکارانی که این قبیل داروها را مصرف می کنند نیز بسیار است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: