جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 خرداد 1393     
ابراز علاقمندي سفير سوئد براي مشاركت كشورش در توسعه مترو تهران

 

به گزارش شهرداری نیوز،سفيركشور سوئد بر علاقمندي كشورش براي همكاري و مشاركت در زمينه توسعه خطوط مترو تهران و حومه تاكيد كرد.

"پيتر تيلر" در ملاقات خود با مهندس هابيل درويشي مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، اظهار داشت: ما به طور جدي حاضر به همكاري و حضور در همه زمينه ها براي توسعه خطوط مترو تهران و از جمله تامين تجهيزات موردنياز با شركت مترو هستيم.

مهندس هابيل درويشي مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه ( مترو ) هم با اظهار خوشوقتي از اين ديدار،گزارشي از آخرين وضعيت خطوط در حال بهره برداري، در دست ساخت و چشم انداز توسعه مترو تهران و حومه ارائه كرد و گفت: هم اكنون بيش از 200 كيلومتر خط مترو در حال ساخت در تهران وجود دارد كه 100 كيلومتر آن مربوط به شهرك هاي اقماري و 100 كيلومتر مربوط به داخل شهر است كه اين بخش شامل خطوط 3 ، 6 و 7 مي باشد.

وي افزود: به اذعان بسياري از صاحبنظران خارجي و داخلي صنعت مترو تهران به رغم نوپا بودن، از نظر مهندسي ساخت، توسعه و بهره برداري به عنوان يكي از پيشرفته ترين متروهاي جهان به شمار مي آيد و اين حاصل استعداد و توان مهندسي بومي و خودكفايي است.

مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو)با اعلام اين كه 100 درصد امور مطالعاتي ، طراحي و ساخت متروي تهران (ساختمان) بدست پيمانكاران ، مهندسان و مشاوران ايراني انجام مي گيرد افزود: بيش از 50 درصد تجهيزات موردنياز توسعه خطوط مترو هم از داخل كشور تامين مي شود كه براي تامين بخشي از نيازهاي باقي مانده در زمينه تجهيزات، بسياري از شركت هاي خارجي براي عقد قرارداد با ما در حال مذاكره هستند و شركت هاي فعال سوئدي هم مي توانند در اين عرصه ورود كنند.

مهندس درويشي در پاسخ به پرسش سفير كشور سوئد درباره چگونگي مديريت مشكلات و موانع غيرقابل پيش بيني در مسير حفاري تونل ها بيان داشت: بخش جنوبي خط 3 مترو تهران(محدوده بافت فرسوده شهري) كه اخيراً مورد بهره برداري قرار گرفت خود مصداق روشني از سختي ها و پيچيدگي هاي فني و اجرايي ساخت مترو در تهران است كه با ثبت همه ركوردهاي بي نظير در پيشرفت يك پروژه عمراني و صرفاً به اتكاي دانش مهندسان ، مشاوران و پيمانكاران مترو با موفقيت به انجام رسيد.

وي از سفير سوئد براي بازديد از بخش هاي مختلف خطوط در حال ساخت مترو تهران و حومه دعوت بعمل آورد.

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه ( مترو ) در برابر خواسته سفير اروپايي مبني بر اين كه چه زماني ايستگاه مترو در محدوده سفارتخانه سوئد داير خواهد شد اين را هم به سفير سوئد در تهران نويد داد كه با اتمام عمليات ساخت بخش شمالي خط 3 مترو در شمالغربي پايتخت تا پايان سال و بهره برداري از اين بخش، انتظار پيتر تيلر و همكارانش در سفارتخانه براي تردد روزانه از طريق مترو به سرانجام برسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: