جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 شهريور 1394     
راه اندازی 2هزار و 400رک هوشمند در پایتخت

ورود 2هزار دستگاه دوچرخه تا پایان سال

 به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر واحد توسعه سیستم حمل ونقل غیرموتوری معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران  از راه اندازی 2 هزار و 400 رک هوشمند دوچرخه سواری در سطح پایتخت خبر داد .

سید نواب حسینی منش با تاکید بر اینکه 5 برنامه کلان توسعه دوچرخه سواری در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: راه اندازی ایستگاه های رک هوشمند دوچرخه نخستین اقدام معاونت حمل ونقل و ترافیک در سال جاری است که 120 ایستگاه با بیش از 2400 رک در این طرح در نظر گرفته شده که بالغ بر 80 کیلومتر مسیر را تحت پوشش قرار می دهد .

وی با اشاره به بهره برداری یکپارچه خانه های دوچرخه موجود در شهر تهران تصریح کرد: در اجرای این پروژه با همکاری پیمانکار و حمایت بانک شهر تمامی خانه های دوچرخه و رک های هوشمند  به صورت یکپارچه مدیریت می شوند. به طوری که دوچرخه ها کدگذاری شده و شهروندان می توانند در هر منطقه و یا هر محله ای دوچرخه را تحویل و پس از استفاده به خانه دوچرخه منطقه یا محله دیگر تحویل دهند .

 مدیر واحد توسعه سیستم حمل ونقل غیرموتوری معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: 2هزار دوچرخه سه سرعته با کیفیت بسیار بالا از اروپا تهیه شده و تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل پاک شهر تهران خواهد شد.

حسینی منش در ادامه با اشاره به اینکه پروژه دوچرخه عمومی شهر تهران نیز در دستور کار سال 94 قرار دارد، اظهارکرد: این پروژه محدوده مرکزی شهر تهران را در بر می گیرد که 200 ایستگاه دوچرخه، 6هزار رک و 140 کیلومتر مسیر را شامل می شود .

به گفته وی پروژه دوچرخه عمومی شهر تهران 3 مسیر خیابان انقلاب، امام خمینی(ره) و کریم خان - بلوار کشاورز را شامل می شود. در حال حاضر نیز در اجرای این پروژه تفاهم نامه ها امضا شده و مقرر شده از سرمایه گذاران جهت اجرا استفاده شود .

وی در ادامه با اشاره به مدیریت یکپارچه خانه های دوچرخه در مناطق 22 گانه گفت: طی سال جاری بالغ بر 6 هزار دوچرخه خریداری و تحویل مناطق 22 گانه شهر تهران شده است که از این تعداد حدودیک هزار و 500 دستگاه به کارکنان شهرداری مناطق داده شده که برای انجام امور داخلی در منطقه با دو چرخه تردد داشته باشند .

به گفته وی اکنون 151خانه دوچرخه فعال در سطح مناطق شهر تهران وجود دارد که از روز شنبه تا 5 شنبه در ساعات 7 صبح تا 19 به شهروندان خدمات دهی می کنند. از مجموع151 خانه دوچرخه 126 خانه تراکنش متوسط روزانه بالای 10 مورد را دارند .

وی تاکید کرد: برآورد تراکنش های مردادماه سال جاری نشان می دهد از مجموع 101 هزار و 958 عدد تراکنش 16 درصد تراکنش کاری  30 درصد تراکنش کاری –تفریحی و 54 درصد تراکنش تفریحی را در سطح مناطق 22 گانه شاهد بوده ایم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: