جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
شهرداری نباید کم کاری دیگر نهادها را جبران کند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه آسیب های اجتماعی منطقه 12 تهران پیچیده است و شهرداری یک تنه نمی تواند در مسیر حذف این آسیب ها گام بردارد، گفت: عملکرد دولت و سازمان های ذی صلاح در اجرای طرح انضباط بخشی به نگین تهران بسیار ضعیف و ناکارآمد بوده است.

مهدی چمران ، با تاکید بر اینکه رفع معضلات منطقه 12 نیاز به مشارکت قوه قضائیه، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و پلیس دارد، تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد بودیم که شهرداری با تمام توان کوشیده مشکلات منطقه 12 و در راس آن محله هرندی را برطرف کند، اما این تلاش ها یک سویه بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع معضلات منطقه 12 مشارکت ها باید فراسازمانی باشند، ادامه داد: در قوه قضاییه: دادستانی، در وزارت بهداشت و درمان: بیمارستان ها و کادر پزشکی مجرب، در سازمان بهزیستی: آسیب شناسان و کارشناسان خبره و در نیروی انتظامی: پلیس آگاهی باید برای نیل به اهداف انضباط بخشی به منطقه 12 تلاش و مشارکت همه جانبه داشته باشند.

چمران با اشاره به اینکه ساماندهی منطقه 12 که به عنوان نگین تهران شناخته می شود از شورای دوم آغاز شد، افزود: از شورای دوم و با تلاش آقای خادم که یکی از اعضای کارآمد پارلمان شهری تهران بود، اجرای طرح ساماندهی منطقه 12 آغاز و تا به امروز از سوی مدیریت شهری پایتخت دنبال شده است.

رئیس شورای شهر تهران با یادآوری اینکه ده سال پیش در تهران وضعیت رسیدگی به امور کارتن خواب ها و افراد بی خانمان بسیار اسف بار بود، به ساخت سه سامان سرا در مناطق جنوبی تهران با تلاش های شهرداری اشاره کرد و گفت: اگر شهرداری اقدام به ساخت سامان سراها نمی کرد، معلوم نبود امروز کارتن خواب های شهر که روز به روز نیز بر تعدادشان افزوده می شود، چه سرنوشتی داشتند.

چمران ادامه داد: این طور به نظر می رسد کم کاری و بی توجهی مسئولان سازمان های ذی صلاح را باید شهرداری جبران کند، حال آنکه دولت و در راس آن سازمان بهزیستی متولی اصلی رسیدگی به  آسیب های اجتماعی مناطق آسیب پذیر و جرم خیز تهران از جمله هرندی است که تلاشی از مسئولان این سازمان به چشم نمی آید.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدهای متعدد خود از منطقه 12 تهران متذکر شد: رفع معضلات نگین تهران نیازمند یک عزم ملی است و تنها با تلاش دلسوزانه مسئولان شهرداری قابل رفع صددرصدی نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: