جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
لزوم فراهم نمودن زیرساخت های قانونی ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی

به گزارش شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نقش معاینه فنی در کاهش آلودگی های زیست محیطی گفت: شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد زیر ساخت های قانونی ، الزام ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران را فراهم کند .

رحمت الله حافظی در جریان بازدید از مرکزمعاینه فنی بیهقی تاکید کرد: قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی بزرگترین اشتباه قانونگزاران در مجلس شورای اسلامی بود که تبعات زیست محیطی و ایمنی بسیاری را برای کشور داشت .

وی با بیان اینکه در راستای اصلاح این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی ، جلساتی با کمیسیون بهداشت و فراکسیون محیط زیست مجلس داشتیم، گفت: تمامی اعضای کمیسیون و فراکسیون به عواقب این قانون واقف هستند اما اصلاح این قانون نیازمند موج عظیمی از مطالبه شهروندان است .

این عضو شورای شهر تصریح کرد: عزیزان قانونگزار با اتکا به سه دلیل قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی را وضع کرده اند ، استاندارد نبودن نحوه انجام معاینه فنی، کمبود مراکز معاینه فنی و فروش غیر متعارف برگه های معاینه فنی از جمله دلایل تصویب این قانون بوده است .

حافظی با تاکید بر اینکه عزیزان قانونگزار با تصویب این قانون با استناد به این سه دلیل در اصل صورت مسئله را پاک کردند گفت : اگر استانداردها و نحوه معاینه فنی مورد تایید نبوده ، باید با اعلام به مراجع ذیربط استانداردهای سخت تر اعمال می شد ، اینکه تعداد مراکز کم بوده نیز باید با ابلاغ به شهرداری خواستار تامین مراکز بیشتر در شهر می شدند ، این در حالیست که اعضای مجلس با تصویب این قانون تنها صورت مساله را پاک کرده اند .

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا سرطانزاست، تصریح کرد : میانگین ابتلا به سرطان در کشور 10 سال زودتر از سایر کشورهاست که این مهم محصول آلودگی هواست .

حافظی از راهور خواست نداشتن معاینه فنی به عنوان معضل تهدید کننده سلامت لحاظ شود و با اتخاذ تمهیداتی با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد شود .

وی در ادامه مبنی حمایت شورای اسلامی شهر از پیشنهاد راهور و الزام خودروهای مجاز به تردد در شهر تهران به دریافت معاینه فنی از مراکز معتبر شهر تهران گفت : شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد قانونی را تصویب کند که خودروهایی مجاز به تردد در شهر تهران باشند که معاینه فنی را از مراکز مجاز شهر تهران دریافت کرده باشند .

حافظی به نمایندگی از شورای اسلامی شهر تهران اعلام آمادگی کرد چنانچه زیر ساخت و قانونی نیاز است ، به منظور حفظ سلامت شهروندان همکاریمی شود.

در ادامه این بازدید سید علی رضوی مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به اینکه با تصویب قانون معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی نقش و اهمیت معاینه فنی در بین شهروندان کمرنگ شد، گفت: بیش از 2 میلیون و 500 هزار خودرو در سال 92 مشمول معاینه فنی بودند که تنها 500 هزار خودرو برای انجام معاینه فنی مراجعه کردند .

وی با اشاره به اینکه 17 هزار نفر در اثر سوانح رانندگی در سال 92 جان خود را از دست دادند، افزود : 513 نفر در نوروز 93 جان خود را ازدست داستند که نقص فنی خودرو در بروز حوادث نقش داشته است .

به گفته رضوی به اعتقاد کارشناسان 9 درصد از تلفات رانندگی کشور به دلیل نداشتن معاینه فنی و نقص فنی خودرو  بوده است .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: