جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
جمع آوری کارخانجات آلاینده و کاشت300اصله درخت

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار منطقه 18 گفت: همزمان با فرارسیدن هفته جهانی محیط زیست ، یکی از واحدهای آلاینده تولید و برداشت شن وماسه در منطقه 18 که به محل تخلیه صدها تن نخاله ساختمانی نیز تبدیل شده بود، تعطیل و جمع آوری خواهد شد .

وحیدنوروزی با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی محیط زیست گفت: هر انچه که فرایند زیستن را در برگیرد به معنای محیط زیست تلقی خواهد شد و حراست و حفاظت از محیط زیست و تلاش برای زندگی سالم در محیط زیستی سالم ضروروی است .

وی تصریح کرد : همزمان بافرارسیدن این هفته طی روزهای17لغايت 23خرداد ماه سال جاری، برنامه های متنوعی با شعار محیط زیستی «شهرمن پاینده باد باعزم من» درسطح نواحی هفتگانه منطقه برگزارمی شود که ازجمله آنها می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوعات صرفه جوئی درمصرف آب،برق و سایر انرژی های خدادادی، پسماند، هوای پاک، تنوع زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست اشاره داشت.

وی ادامه داد:ارائه توضیحاتی پیرامون شناخت پسماندها،تفکیک ازمبداء، انواع آلودگی های زیست محیطی، اهمیت پاکیزگی شهر، فواید بازیافت و راه های صرفه جویی در مصرف آب، برق و سایرانرژی های خدادادی ازموضوعاتی است که شرکت کنندگان در این کارگاه های آموزشی با آنها آشنا می شوند.

به گفته شهردار منطقه 18 زندگی سالم نیاز به محیط زیست سالم دارد و برای ایجاد این محیط نیازاست که ضمن مشارکت آحاد شهروندان درتحقق این مهم،نسبت به کاهش آلایندگی ها،ازجمله تعطیلی وانتقال صنایع و واحدهای مزاحم وآلوده کننده که مضرزندگی مردم است،توجه داشت که بحمدا...طی ماه های اخیراقدامات خوب وارزشمندی ازسوی شهرداری منطقه در این خصوص صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود چندین واحد الاینده شن و ماسه در منطقه 18 گفت : در هفته محیط زیست یکی از واحدهای آلاینده تولید و برداشت شن وماسه در منطقه 18 که به محل تخلیه صدها تن نخاله ساختمانی نیز تبدیل شده بود تعطیل و جمع اوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: تردد زیاد کامیون های حمل شن و ماسه در مسیر سکونت شهروندان سبب افزایش آلودگی صوتی و هوا در سطح منطقه شده بود که با ورود جدی به ساماندهی عملکرد معادن تولید و برداشت شن و ماسه مسیر تردد کامیون ها از مناطق مسکونی تغییر داده شد .

نوروزی همچنین با اشاره به اینکه جلوگیری از روان کردن پسماندهای کارخانجات به چاه هاومسیل ها یکی دیگر از دغدغه های مدیریت شهری این منطقه است، گفت : متاسفانه شاهد ورود غیر مجاز پساب یکی از صنایع تولیدشیر و لبنیات به مسیل کن بودیم که با تذکراتی که به کارخانه داده شده با فعالیت اینچنینی این کارخانه برخورد شد .

وی در ادامه از احداث 3 بوستان بزرگ در سطح منطقه خبر داد و گفت : طی سال 93 سه بوستان بزرگ امام علی ، بوستان قرآن و بوستان کودک در منطقه 18 به بهره برداری خواهد رسید .

نوروزی تصریح کرد: با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ترویج فرهنگ کاشت و نگهداشت گونه های مختلف گیاهی تاکنون چهارصد و سه هزار اصله درخت در منطقه 18 کاشته شده است .

 نوروزی با بیان اینکه منطقه 18 شاهد جهشی بزرگ در بخش فعالیت های زیست محیطی در سال 93 خواهد بود، گفت : 300 هزار اصله درخت دیگر نیز تا پایان سال جاری در منطقه 18 کاشته میشود .

 وی با تاکید بر اینکه اولویت فعالیت در منطقه 18 حراست و حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است، اظهارکرد: اقدامات خاص محیط زیستی مرتبا در منطقه 18 رونمایی خواهد شد و شاهد تحولات بزرگی در سیمای محیط زیست شهری منطقه 18 خواهیم بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: