به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، با تأمین بخش قابل توجهی از اعتبارات قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو، فرآیند جبران قسمتی از کاستیهای ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت با تکیه بر تولیدات داخلی نیز فعال خواهد شد تا به موازات اقدامات صورت گرفته برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از محل فاینانس خارجی، حرکتی همه جانبه و گسترده در این زمینه صورت گیرد.
مهندس محسن هرمزی سرپرست شرکت متروی تهران با اعلام تأمین بخشی از هزینههای قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن مترو (پروژه تولید انبوه قطار ملی مترو)، گفت: برای جبران کمبودهای ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت، چند برنامه را به طور همزمان پیش می بریم که امیدواریم نتایج اولیه آن در سال آینده به منصه ظهور برسد.
هرمزی در ادامه به تعیین تکلیف خطوط ۸ و ۱۱ شبکه متروی تهران که از جمله خطوط جدید راهآهن شهری پایتخت به حساب می آیند، اشاره کرد و افزود: در سفری که به اتفاق شهردار تهران به چین داشتیم، در مورد امضاء تفاهمنامه برای احداث خطوط ۸ و ۱۱مترو نیز مذاکراتی با طرفهای خارجی صورت گرفت و امیدواریم از محل خط اعتباری جدیدی که رییس جمهور محترم قول آن را داده اند، بتوانیم هر چه سریعتر عملیات اجرایی این خطوط را نیز آغاز کنیم.
سرپرست شرکت متروی تهران، آزادسازی بخش دیگری از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ برای توسعه شبکه مترو را یادآور شد و تأکید کرد: اولویت اصلی دست اندرکاران امر در مدیریت شهری پایتخت، تکمیل ایستگاههای باقیمانده خطوط ۶ و ۷ و رفع نواقص موجود می باشد.
وی در پایان گفت: باتوجه به سرعت گرفتن روند افتتاح ایستگاههای جدید و اقبال بیشتر مردم به استفاده از مترو، مدیریت شهری تلاش خواهد کرد به موازات توسعه شبکه راهآهن ریلی زیرزمینی، موضوع تأمین ناوگان را نیز با قوت و جدیت دنبال کند تا بهرهوری اقدامات عمرانی و افزایش ایستگاهها به حداکثر میزان ممکن برسد و کمبود واگن و قطار، افتتاحیههای پیش رو را تحتالشعاع قرار ندهد.