جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 خرداد 1393     
تا سال 97 درآمد‌ پایدار نقدی شهرداری دو‌برابر می‌شود

به گزارش شهرداری نیوز،رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده است که افزایش سهم درآمدهای پایدار از کل درآمدهای شهرداری از 18 به 40 درصد برسد، بیان کرد: سهم درآمدهای پایدار نقدی نیز باید از 33 درصد به بیش از 60 درصد در طول پنج سال افزایش یابد.

 علیرضا دبیر ، با اشاره به نشست مشترک کمیته پایش شورا و معاونت مالی، اداری و اقتصاد شهری شهرداری تهران به منظور بررسی مواد برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، عنوان کرد: برنامه پنج ساله دوم به شهرداری تهران ابلاغ شده و نظام نامه اجرایی آن در حال تدوین است بنابراین لازم است کمیته پایش در شورا و شهرداری احکام مصوب این برنامه را پیگیری و پایش کنند.

 وی با تاکید بر اینکه مواد 135 تا 148 برنامه پنج ساله شهرداری به جز دو ماده مربوط به معاونت مالی و اقتصاد شهری است، توضیح داد: در سال اول برنامه باید میزان افزایش سهم درآمدهای پایدار به تفکیک در سالهای برنامه پیش بینی شود. علاوه بر این باید ضرورت به روزرسانی و اصلاح طرح جامع درآمدهای پایدار مورد توجه قرار گیرد.

 رییس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران، ادامه داد: طرح جامع درآمدهای پایدار شهرداری از محورهای اساسی برنامه توسعه اقتصاد شهری است. چنانچه در مفاد برنامه تصریح شده، گزارش اقدامات شهرداری در این خصوص باید به طور منظم به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

 به گفته دبیر، موضوع اقتصاد شهری در برنامه یک موضوع جدید است و مدیریت شهری باید در حوزه هایی مثل گردشگری شهری، توریسم، کسب و کار، بهای خدمات و .... به طور جدی وارد شود، این درحالی است که مواد برنامه 5 ساله خلاصه است و برای اجرایی شدن آن باید این اقدامات و سیاست های کلی تشریح و شاخص ها به طور جزئی مشخص باشد.

 رییس کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت انعطاف‌پذیر بودن برنامه پنج ساله، خاطرنشان کرد: ایرادات برنامه پنج ساله در طول سال اول مشخص خواهد شد و کمیته پایش هم به همین منظور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری مواد برنامه به کمیسیون‌های مربوطه واگذار شده است، گفت: کارگروه‌های کمیته پایش در شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون‌ها هستند و اقدامات لازم مربوط به پیگیری مواد برنامه در کمیسیون‌های شورا آغاز شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: