جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 شهريور 1394     
شورا و شهرداری به سمت شفافیت مالی حرکت کرده اند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجموعه شورا و شهرداری تهران طی دو سال گذشته به سمت شفافیت مالی حرکت کردند و می توان گفت در این دوره تنظیم برنامه ها و پروژه ها متناسب با بودجه بود و نظارت بر اجرا به شدت افزایش یافت.

حسین طلا اظهار کرد: شورای شهر تهران در دوره چهارم نسبت به دوره های پیشین از ویژگی های خاصی برخوردار بوده است آنچنان که به نظر می رسد شورای شهر تهران نظارت بر عملکرد شهرداری را افزایش داد که نکته مثبتی است که در بررسی عملکرد شورای شهر در این دوره باید به آن توجه کرد .

نماینده  تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خصوص بررسی ریاست شورای شهر در سال اول و سال دوم اعلام کرد: در سال اول علی رغم اینکه اعضای شورای شهر همکاری خوبی در موضوعات داشتند اما بررسی موضوعات گاهی به سمت سیاسی شدن نیل می کرد به طوری که در این باره می توان به موضوع آتش سوزی خیابان جمهوری در سال اول شورا اشاره کرد که به جای آنکه به صورت یک آسیب دیده شود حملات را متوجه شهردار کردند .

طلا افزود: در نهایت با بررسی های همه جانبه مشخص شد در این زمینه وزارت  کار وظیفه داشته است تا با حضور جدی بازرسان  و نظارت بر کارگاه ها جلوی بروز این حوادث گرفته شود .

طلا درباره دوران ریاست مسجد جامعی در سال اول شورای شهر چهارم گفت: با وجود احترامی که برای ایشان قائل هستیم و ایشان زحمات زیادی کشیدند اما به عنوان نماینده مردم شاهد بودیم بیشترین مباحث در این دوره به تهرانگردی و موضوعات فرهنگی اختصاص پیدا کرد در حالی که شهر باید یک توسعه همه جانبه داشته باشد .

وی افزود:در سال دوم شورای شهر، تغییرات سبب شد هم از سیاسی شدن مباحث جلوگیری شود و موضوعات به سمت نظارت همه جانبه پیش رفت و با پیگیری شهردار تهران موضوع تخلفات علاءالدین مورد بررسی قرار گرفت.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: نگرش شورا در سال دوم نشان داد علی رغم همسو بودن طیف سیاسی و فکری اعضای اصولگرا با شهردار تهران، نگاه سیاسی سبب نشد از وظایف باز بمانند ازاین رو روند مدیریت و عملکرد را در مجموعه سال دوم شورای شهر تهران بهبود یافته تر از سال اول می بینم و در عین حال برای تمام زحمات انجام گرفته در سال اول توسط آقای مسجد جامعی را قابل احترام و تقدیر می دانم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: