جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 شهريور 1394     
ارائه سبک زندگی ایرانی- اسلامی در منطقه فرهنگی عباس آباد

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران در هفتمین جلسه کارگروه ویژه اراضی عباس آباد تاکید کرد: این منطقه باید در حوزه های مختلف مدیریت شهری به عنوان یک الگوی ملی مطرح شود.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران به همراه قائم مقام، معاونین و مدیران ارشد شهرداری تهران از پروژه های شاخص این منطقه نظیر باغ هنر، باغ نمایش، پانارامای بیت المقدس، باغ کتاب و ... بازدید کرد و در هفتمین جلسه کارگروه ویژه منطقه عباس آباد دستورات لازم جهت تکمیل هر چه سریعتر این پروژه ها را صادر کرد.

شهردار تهران در این جلسه یادآور شد: منطقه عباس آباد یک پهنه شاخص شهری در ابعاد ملی و فراملی است و از این رو پروژه های در حال اجرای این منطقه در حوزه های مختلف شهری نظیر فضای سبز، زیباسازی، حمل و نقل، شهرسازی و معماری و ... باید به عنوان یک الگوی ملی مطرح شود.

وی ضمن اشاره به فعالیت های باقی مانده جهت تکمیل پهنه فرهنگی و تفرجگاهی عباس آباد تاکید کرد: کلیه کارهای باقی مانده جهت تکمیل پروژه ها باید با یک همت جهادی و با حضور همه معاونت ها و سازمان ها و مناطق مرتبط انجام شود تا در آینده نزدیک شاهد حضور شهروندان در این قسمت از اراضی باشیم.

قالیباف ضمن تاکید بر جایگاه گردشگری شهری در برنامه های فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: کاربری بارز این منطقه فرهنگی و گردشگری است. بر همین اساس بخش های مختلف مدیریت شهری باید درخصوص حضور گردشگران داخلی و خارجی به صورت گسترده مستمر و سازماندهی شده اقدام کند.

شهردار تهران سبک زندگی را کار ویژه حوزه فرهنگ در اراضی عباس آباد عنوان کرد و افزود: فضاهای فرهنگی بخش های تفریحی، حوزه های گردشگری و تفرجگاهی این منطقه به همراه محتوای غنی فرهنگی باید در نهایت یک مدل قابل قبول از سبک زندگی ایرانی- اسلامی را ارائه دهد.

وی به رهنمود مقام معظم رهبری در مورد ایجاد پهنه سبز فرهنگی در اراضی عباس آباد اشاره کرد و افزود: فضای سبز در اراضی عباس آباد یک اولویت اصلی است و به همین خاطر در طراحی، اجرا و انتخاب گونه ها باید به شیوه ای عمل شود که در آینده زیباترین فضای سبز شهری را در این منطقه شاهد باشیم.

شهردار تهران با تاکید بر تکمیل زیرساخت های شهری در اراضی عباس آباد خاطر نشان کرد: باید با یک برنامه منسجم اجرایی و عملیاتی مواردی نظیر دسترسی ها، پارکینگ ها، مبلمان شهری، نورپردازی و .... با توجه به ملاحظات خاص این منطقه با مشارکت همه دستگاه ها طراحی و به اجرا درآید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: