جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 شهريور 1394     
ضرورت حمایت دولت از شهرداری‌ها

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس مجمع مشورتی شهرداران و روسای کلانشهرها بر ضرورت حمایت دولت از شهرداری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: هر خدمتی که از سوی شهرداری ها ارائه شود نه تنها از چشم شهرداری بلکه از چشم نظام دیده می‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مجمع مشورتی شهرداران و روسای شوراهای کلانشهرهای سراسر کشور در پنجاه و دومین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های کشور که در استانداری استان مرکزی برگزار شد، گفت: شوراهای اسلامی باید حامی یکدیگر باشند، زیرا کسی برای کمک به این نهاد وارد عرصه نخواهد شد و اگر خودمان به داد خودمان نرسیم، کسی به داد ما نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ کمکی به شوراهای اسلامی نمی‌کند، اظهار داشت: شوراهای اسلامی به شرایط حاکم بر جامعه و دولت آگاه هستند، اما در هر شرایطی دولت باید از آنها حمایت کند، چرا که این شوراهای اسلامی هستند که با فعالیت‌های خلاقانه خود مردم را جذب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هر خدمتی که به مردم ارائه شود مردم تنها از چشم شهرداری‌ها نمی‌بینند بلکه آن را از چشم نظام می‌بینند و با توجه به این موضوع ضرورت دارد که دولت شرایط پیش‌ روی شهرداری‌ها را تسهیل کند.

چمران در ادامه به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه به تدوین برنامه ششم توسعه در کشور، شوراهای اسلامی برنامه‌ها و رویکردهای خود را به صورت کتبی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال کرده‌اند که مصوبات این نشست در حوزه برنامه ششم توسعه نیز در قالب اصلاحیه به این سازمان ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه شوراهای اسلامی توانسته‌اند برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر و مورد نیاز برای هر شهر را در قالب بسته پیشنهادی در برنامه سند ششم توسعه به این سازمان ارسال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شوراهای اسلامی نهادی مردمی است که اعضای آن توسط مردم انتخاب شده و به طور غیر مستقیم از سوی مردم برای رشد و توسعه هر شهر تصمیم‌گیری می‌کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: