جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 خرداد 1402     
استفاده محیط زیست از کشتی اقیانوس‌پیما برای پایش دریای خزر

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهمنامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه استفاده از کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای گیلان برای پایش محیط زیست دریایی خزر است.

 امید صدیقی در خصوص امضای این تفاهمنامه با محمود بهمنی - رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور - گفت: امضای تفاهمنامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به منظور پیشگیری و کنترل آلودگی‌های دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی و تالابی کشور انجام شده است.
 
وی هدف از امضای این تفاهمنامه را توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین با استفاده از منابع نیروی انسانی، فنی، تجهیزاتی، آزمایشگاهی و بانک‌های اطلاعاتی طرفین عنوان کرد.
 
به گفته صدیقی، مدت این تفاهمنامه همکاری دو سال است که با توافق دو طرف قابل تمدید خواهد بود.
 
مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امکانات خوبی از جمله ۱۳ مرکز تحقیقاتی در مناطق ساحلی، شناور، آزمایشگاه و نیروهای متخصص دارد که می‌توان از این امکانات در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و آبزیان و نیز پایش آلودگی های دریایی استفاده کرد.
 
صدیقی در پایان اظهارکرد: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه استفاده از کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای گیلان برای پایش محیط زیست دریایی خزر است که طی امسال و سال آینده انجام خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: