جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 خرداد 1402     
لزوم استفاده از ظرفیت‌های فناورانه برای حفاظت از محیط زیست

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیر کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران بر اهمیت دستیابی به رویکردهای نوین و بهره‌گیری از ظرفیت های فناورانه مراکز علمی در مقابله با چالش‌های محیط زیستی کلانشهر تهران تاکید کرد.

حلیاسادات حسینی در نشست تخصصی ابعاد فناورانه چالش‌های محیط زیستی کلانشهر تهران که به میزبانی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از چالش‌های محیط زیست به سیاستگذاری‌های محیط زیستی مرتبط است، گفت: برخی دیگر از چالش‌ها و بحران‌های محیط زیستی نیز با راهکارهای فناورانه قابل‌ رفع هستند. تکنولوژی طی سال‌های اخیر ابعاد مختلف زندگی انسان را متأثر کرده است. فناوری‌ها دارای آثار گسترده‌ای بر اقتصاد، تولید و محیط‌ زیست هستند و درواقع به‌کارگیری تکنولوژی موجب کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار و تولید زائدات، کاهش آلودگی‌ها، پایش و رصد بهینه چالش‌های محیط زیستی می‌شود.
 
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در شهرداری تهران تلاش کردیم رویکرد نوین فناورانه‌ای را با عنوان «هوش سبز» برای مقابله و کنترل چالش های محیط زیستی شهر تهران مد نظر قرار دهیم، اظهارکرد: بسیاری از چالش‌های محیط زیستی از جمله پسماندهای فضای سبز، پسماند بیمارستانی ، پالایش آنلاین، تهیه ارزش اکولوژیک ، DSS و دیگر حوزه‌های محیط زیست از مسایلی هستند که می‌توان برای آن‌ها راه حل های فناورانه و نوآورانه یافت، لذا انتظار داریم پژوهشکده محیط زیست با نگاه پژوهش‌محور با شهرداری تهران همراه شود و فرصتی برای شکل‌گیری یک فضای اندیشه‌ای مناسب در راستای حل معضلات محیط زیستی پایتخت چه در حوزه مشارکت‌های مردمی و آموزش و دیگر حوزه‌های محیط زیست باشد.
 
 حسینی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده محیط زیست در حل مسایل و چالش های محیط‌زیستی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار اظهارکرد: در راستای شناسایی مشکلات و آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف محیط زیست بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی، تجربی، مشاوره‌ای و فناورانه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تاکید است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: