جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 خرداد 1402     
شوع تمرینات اولین پارافضانورد جهان

 جان مک‌فال که نخستین فضانورد دارای معلولیت جهان لقب گرفته است، امیدوار است که انتخابش توسط آژانس فضایی اروپا نشانه‌ای از کارهای فوق العاده‌ای باشد که افراد دارای معلولیت می‌توانند انجام دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، جان مک‌فال(John McFall)، پزشک جراح و پارالمپین سابق بریتانیایی سال گذشته توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) برای فضانوردی انتخاب شد و نام وی را برای کلاس جدید فضانوردان خود اعلام کرد.
 
اکنون به‌روزرسانی وب سایت دولت بریتانیا نشان می‌دهد که مک‌فال وارد آلمان شده و به زودی آموزش در مرکز فضانوردان اروپا را آغاز خواهد کرد.
 
اولین پارافضانورد جهان
 
مدت کوتاهی پس از انتخاب مک‌فال در سال گذشته، وی اظهار داشت: پیامی که من به نسل‌های آینده خواهم داد این است که علم برای همه است و امیدوارم سفر فضایی برای همه باشد.
 
او دو سال آینده را صرف تشکیل بخشی از یک مطالعه امکان‌سنجی می‌کند که توسط آژانس فضایی اروپا و ناسا برای ارزیابی شرایط لازم برای افراد دارای معلولیت برای رفتن به فضا انجام می‌شود.
 
این امر مستلزم فعالیت‌های آموزشی مختلف فضانوردان، از جمله بقا در دریا و آزمایش‌ها در محیط‌های کم‌فشار جوی است.
 
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، مک‌فال اخیراً در یک پرواز هواپیما در ارتفاع بالا شرکت کرد تا ببیند پای مصنوعی او در محیطی با جاذبه نزدیک به صفر چگونه رفتار می‌کند.
 
وی می‌گوید: من ذاتا یک فرد کنجکاو هستم و در مورد این یادگیری‌های جدید و دانشی که از آن بیرون خواهد آمد و این واقعیت که این اولین قدم کوچک از یک سفر طولانی است، هیجان زده هستم.
 
برنامه آژانس فضایی اروپا و پیام مهم آن
 
مک‌فال در ۱۹ سالگی سوار بر موتور سیکلت تصادف کرد که منجر به قطع شدن پای راستش شد. او بعدها مدال برنز دوی ۱۰۰ متر را در بازی‌های پارالمپیک پکن در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.
 
مک‌فال می‌گوید: این برنامه پیام قدرتمندی را ارائه می‌کند که امیدوارم درک افراد از کارهایی که افراد دارای معلولیت می‌توانند انجام دهند را گشترش دهد و همچنین به افراد دارای طیف وسیعی از معلولیت‌ها در مورد فرصت‌های موجود الهام بخشد.
 
این مطالعه امکان‌سنجی به آژانس فضایی اروپا کمک می‌کند تا سخت‌افزاری را توسعه دهد تا افراد معلول بتوانند در فضا فعالیت کنند.
 
مک‌فال تضمینی برای رفتن به فضا ندارد، اما در هر حال او یکی از ۱۷ نفری است که سال گذشته اسامی‌شان اعلام شد و شانس زیادی برای رسیدن به فضا دارند.
 
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این مطالعه امکان‌سنجی جدید می‌تواند به باز شدن دسترسی به فضا برای بسیاری از افراد کمک کند و در عین حال پیامی الهام بخش ارائه کند که مسلماً تا به امروز از صنعت گردشگری فضایی دور مانده است، زیرا مشتریان آن تاکنون فقط از قشر ثروتمندترین افراد روی کره زمین تشکیل شده بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: