جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 خرداد 1402     
افزایش تلفات گرمای طاقت‌فرسا در هند

مقامات هند می‌گویند که حدود ۱۷۰ نفر در دو ایالت پرجمعیت این کشور طی روزهای اخیر و در بحبوحه موج گرما، جان خود را از دست داده‌اند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، همچنین بیمارستان‌های مملو از بیماران در این کشور و قطعی برق نیز بر چالش‌ها افزوده است.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته (دوشنبه) به نقل از رسانه های محلی و مقامات بهداشتی هند گزارش داد که در ایالت «اوتار پرادش»، ۱۱۹ نفر در چند روز گذشته بر اثر بیماری های ناشی از گرما جان باختند. همچنین در ایالت «بیهار» نیز ۴۷ نفر جان خود را از دست دادند.
 
در حالی که ایالت های شمالی هند به گرمای شدید در طول ماه های تابستان معروف هستند، طبق گفته اداره هواشناسی این کشور (IMD) درجه حرارت به طور مداوم بالاتر از حد نرمال بوده و بالاترین میزان در روزهای اخیر به ۴۳.۵ درجه سانتیگراد رسیده است.
 
اگر دما حداقل ۴.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از حد طبیعی باشد یا اگر دما بالاتر از ۴۵ درجه سانتیگراد باشد، در هند موج گرما اعلام می‌شود.
 
همچنین اداره هواشناسی هند هفته گذشته برای گرمای شدید در برخی ایالت‌های این کشور از جمله اوتار پرادش و بیهار هشدار قرمز صادر کرده بود.
 
به رغم صدور هشدارها، مقامات دولتی هند تا روز یکشنبه که تعداد قربانیان ناشی از گرما افزایش یافت، از مردم نخواستند تا برای گرما آماده شوند.
 
در همین حال قطعی برق نیز به چالش‌های ناشی از گرمای شدید افزوده و باعث شده تا دسترسی مردم در این کشور به وسایل سرمایشی محدود شود.
 
کارشناسان آب و هوایی می گویند که موج گرما ادامه خواهد داشت و هند باید برای مقابله با عواقب آن بهتر آماده شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: