جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 خرداد 1402     
تحقق پیش نیاز افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده قطعه شمالی خط ۶ مترو

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، پست برق جنوبی خط ۶ مترو (موسوم به پست فشار قوی کیانشهر) به عنوان نخستین پست برق مستقل و اختصاصی این خط، بزودی افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می شود؛ این امر به معنای تحقق یکی از مهمترین پیش نیازهای افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده قطعه شمالی خط ۶ در سال جاری است.

مهندس عباس فتحعلی پور سرپرست مجری خط ۶ متروی تهران با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب تلاش‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر و اتمام عملیات کابل کشی داخل تونل خط ۶ مترو، پست برق جنوبی این خط که از پست اصلی و مهم مشیریه (متعلق به برق منطقه ای تهران) تغذیه شده و برق ۶۳ کیلوولت را به برق ۲۰ کیلوولت تبدیل می کند، بزودی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.
 
به گفته وی، این پست برق نخستین منبع تأمین نیروی برق اختصاصی و مستقل خط ۶ مترو به حساب آمده و در ادامه باید ۲ پست برق دیگر نیز برای تأمین کل برق مورد نیاز خط مذکور راه اندازی شود. پست برق کیانشهر براساس فناوری GIS ساخته شده و در نتیجه فضای اشغال شده توسط آن نسبت به نمونه‌های قبلی ۷۰ درصد کاهش یافته است.
 
سرپرست مجری خط ۶ متروی تهران در ادامه افزود: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات استفاده شده در این پست برق از محصولات داخلی بوده و تمام اقدامات مهندسی، نصب و اجرای آن توسط متخصصان ایرانی صورت پذیرفته است.
 
فتحعلی پور با اشاره به هزینه ۲۸۵ میلیارد تومانی روند ساخت و راه اندازی پست برق جنوبی خط ۶، اهمیت بهره‌برداری از آن را در تأثیرش بر افتتاح بدون اشکال ایستگاههای قطعه شمالی این خط متذکر شد و ادامه داد: به این ترتیب با ضریب اطمینان بالا می‌توان برای تأمین برق ایستگاههای در حال تکمیل خط ۶ مترو برنامه‌ریزی کرد. البته بهره‌برداری از پست برق شمالی خط ۶ نیز در دستورکار قرار داشته و مقدمات مربوط به تکمیل نواقص و راه‌اندازی آن در حال انجام است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: