جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 خرداد 1402     
بیش از ۶ هزار زوج مازندرانی در نوبت وام ازدواج قرار دارند

 

سرپرست ورزش و جوانان مازندران با بیان این که در حال حاضر ۶هزارو ۱۱۶ زوج هم استانی در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند، گفت: ارائه ضامن برای دریافت وام ازدواج از مشکلاتی است که باید برطرف شود.

عادل عالیشان روز یکشنبه به مناسبت هفته گرامیداشت ازدواج در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه مازندران در ثبت ازدواج رتبه بیست و هشتم کشور را دارد، اظهار کرد: کاهش هشت درصدی ثبت نام در وام ازدواج نیز نشان دهنده کم شدن نرخ ازدواج طی یکسال گذشته در مازندران است.

وی افزود : در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۴ هزار و ۳۶۰فقره ثبت نام وام ازدواج به ثبت رسیده بود که این آمار در سال گذشته به ۴۷هزار و ۲۹۰فقره ثبت نام رسید که سیرنزولی را شاهد هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران با بیان این که در طی سال ، ۲۰ درصد اماکن ورزشی استان برای برگزاری جشن ازدواج به صورت رایگان ارائه شد، گفت:  طبق دستورالعمل تمامی اماکن ورزش و جوانان مازندران برای برگزاری جشن ازدواج در هفته ازدواج ( سی ام خرداد تا چهارم تیرماه ) به صورت رایگان واگذار می شود.

عالیشان با اشاره به این که پرداخت وام کارآفرینی به جوانان با هدف انجام ازدواج آسان نیز در حال انجام است، ادامه داد: مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری دلیل بی توجهی به امر ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج است.

وی به اهمیت جوانی جمعیت و فرزند آوری در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: تا زمانی که نتوانیم مقوله ازدواج آسان جوانان را عملیاتی کنیم، چالش جوانی جمعیت و فرزند آوری استمرار دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: