جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 26 خرداد 1402     
توفان در هند و پاکستان

 وقوع توفان شدید و ویرانگر در مناطق ساحلیِ دو کشور هند و پاکستان و همچنین بارش‌های شدید و سیل‌آسا طی روزهای اخیر، خرابی‌های گسترده و خسارات جبران‌ناپذیر در این مناطق به‌بار آورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این توفان چرخشی موسوم به «بیپارجوی» پس از رسیدن نواحی ساحلی سقف بسیاری از خانه‌ها را کنده، درختان را از ریشه درآورده و منجر به سقوط تیرهای برق شده که در پی آن، خانه‌های هزاران نفر در خاموشی فرو رفته است.

مقامات هند امروز (جمعه) اعلام کردند که دست‌کم دو نفر در ایالت غربی «گجرات» در سیلابی که قبل از توفان به وقوع پیوسته، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین از مصدومان این حادثه هنوز آمار مشخصی در دست نیست.

به دنبال هشدار مقامات محلی مبنی به خطر وقوع توفان بیپارجوی، بیش از ۱۸۰ هزار نفر در هند و پاکستان طی روزهای اخیر خانه‌های خود را تخلیه کردند هرچند به گفته برخی منابع خبری، در حال حاضر اسکان این خانواده‌ها که محل زندگی خود را از بیم توفان ترک کرده‌اند به نوبه خود مشکل‌ساز شده است.

بیپارجوی که در زبان بنگالی به معنای فاجعه یا مصیبت است به یک «توفان بسیار شدید» تبدیل شده و در طبقه‌بندی توفان‌های استوایی در رتبه دوم به لحاظ خطر قرار گرفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: