جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 26 خرداد 1402     
سفر هیات صلح آفریقا به پایتخت اوکراین

 اوکراین همزمان با سفر هیات صلحی متشکل از روسای جمهور و نمایندگان چند کشور آفریقایی به این کشور؛ از وقوع حملات موشکی در روز جمعه به شهر کی‌یف خبر داده و ادعا کرد چندین موشک مافوق صوت "کینژال" و "کالبیر" را که از سوی نیروهای روس شلیک شد، سرنگون کرده است.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این هیات صلح اعزامی از سوی آفریقا شامل رهبران آفریقای جنوبی، سنگال، کومور و مصر؛ به دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین رفته و قرار است فردا شنبه به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر سن پترزبورگ برود.

یک شاهد عینی در مرکز کی‌یف به خبرگزاری رویترز گفت، صدای وقوع دو انفجار را در این شهر شنیده است. ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کی‌یف هم از وقوع انفجارهایی در منطقه "پودیل" در مرکز کی‌یف خبر داده و هشدار داد موشک‌های بیشتری به پایتخت اوکراین شلیک خواهند شد.

خبرنگار خبرگزاری رویترز در پایتخت اوکراین گزارش داد شاهد دود دو موشک در آسمان این شهر بوده اما مشخص نبود که مربوط به موشک‌های شلیک شده از سوی روسیه بوده‌اند یا موشک‌های سامانه‌های ضدهوایی اوکراین.

همچنین گروه خدمه تلویزیونی رویترز نیز ورود رهبران آفریقایی به شهر کی‌یف در یک کاروان خودرویی و ورود آنها به یک هتل به منظور استفاده از پناهگاه مخصوص حمله هوایی را گزارش کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد: "موشکهای روس پیامی به آفریقا هستند: این که روسیه جنگ بیشتر را می‌خواهد نه صلح."

نیروی هوایی اوکراین ادعا کرد، روز جمعه شش موشک مافوق صوت کینژال و شش موشک کروز کالیبر و دو پهپاد شناسایی ارتش روسیه را سرنگون کرده است.

سرگئی پاپکو، مقام ارشد ستاد ارتش کی‌یف مدعی شد، همه این موشک‌ها بر فراز منطقه کی‌یف سرنگون شدند.

به گفته کلیچکو، در شهر کی‌یف خسارتی وجود نداشته و از انفجار مرتبط با یک سامانه ضدهوایی در منطقه پودیل خبر داد.

کولبا مدعی شد: "ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعتماد را با اجرای بزرگترین حمله موشکی هفته‌های اخیر به شهر کی‌یف آن هم همزمان با سفر رهبران آفریقایی به پایتخت کشور ما می سازد."

روسای جمهور آفریقای جنوبی، سنگال، زامبیا و کومور به همراه نمایندگان اوگاندا، مصر و کنگو-برازاویل در مذاکرات با رهبران اوکراین در کی‌یف شرکت کردند.

بخشی از اعضای این هیات اعزامی نیز به شهر بوچا سفر کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: