جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 خرداد 1402     
آمریکا امسال ۱۲ میلیون بشکه نفت می‌خرد

 دولت آمریکا امیدوار است در سال میلادی جاری، حداقل ۱۲ میلیون بشکه نفت برای ذخایر نفت استراتژیک خریداری کند که شامل شش میلیون بشکه‌ای است که پیش از این اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، دولت آمریکا پس از فروش بیش از ۲۰۰ میلیون بشکه در سال گذشته از جمله فروش کم‌سابقه ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک برای مقابله با قیمت‌های بالا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به آهستگی سرگرم خرید نفت برای پر کردن مجدد این ذخایر است. این فروش، سطح ذخایر نفت استراتژیک را به پایین‌ترین حد از سال ۱۹۸۳ رسانده است.
 
وزارت انرژی آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که پنج شرکت از جمله اکسون، ۳.۱ میلیون بشکه به ذخایر نفت استراتژیک برای تحویل در اوت فروختند و پیشنهاد خرید جدیدی برای تحویل سه میلیون بشکه در سپتامبر اعلام کرد.
 
یک سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اظهار کرد: دولت با توجه به شرایط بازار و محدودیت هایی که ذخایر نفت استراتژیک اجازه می‌دهد، به دنبال فرصت‌هایی برای خرید مجدد است.
 
انتظار می رود دو پایگاه از چهار پایگاه این ذخایر تا اواخر سال میلادی جاری، در وضعیت تعمیرات باشند که بازخرید نفت برای این ذخایر را محدود می‌کند.
 
هر چند آمریکا نسبت به سال ۱۹۸۳ وابستگی بسیار کمتری به واردات نفت دارد اما، سطح پایین ذخایر نفت استراتژیک، توجه جمهوری‌خواهان را جلب کرده است که می گویند جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات این کشور، امنیت انرژی را به مخاطره انداخته است. سطح این ذخایر در حال حاضر حدود ۳۵۱.۷ میلیون بشکه است.
 
 فروش نفت از سطح ذخایر استراتژیک آمریکا به نقطه تیره ای در روابط با عربستان سعودی تبدیل شد زیرا قیمت نفت که صادرات اصلی این کشور است را پایین برد.
 
دولت بایدن اعلام کرد که به طور میانگین قیمت ۷۳ دلار را برای هر بشکه نفت برای تحویل در اوت پرداخت کرده است که پایین‌تر از میانگین قیمت حدود ۹۵ دلار هر بشکه قیمت نفت است که سال گذشته فروخته بود.
 
بر اساس گزارش رویترز، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت تحت تاثیر امید به رشد تقاضای سوخت در چین روز سه‌شنبه، حدود ۳.۴ درصد افزایش داشت اما در معاملات روز پنج شنبه، با ۲۰ سنت کاهش، به ۶۸ دلار و هفت سنت در هر بشکه رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: