جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 25 خرداد 1402     
داده‌های چین تحریف شد

 داده‌ها نشان داد که تولید صنعتی چین در ماه می نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است که اندکی انتظارات را برآورده نمی‌کند، زیرا تزلزل تقاضا در داخل و خارج از کشور به سیاست‌گذاران فشار می‌آورد تا از بهبود اقتصادی ضعیف حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، رشد ماه می کندترین رشد را از فوریه تاکنون ثبت کرد. تحلیلگران نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که رشد تولید از ۵.۶ درصد در آوریل به ۳.۶ درصد کاهش یابد.
 
اداره ملی آمار چین گزارش کرد که خرده فروشی در ماه می ۱۲.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که نسبت به رشد ۱۸.۴ درصدی در آوریل کاهش یافت. تحلیلگران انتظار افزایش ۱۳.۶ درصدی را داشتند.
 
سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در مقابل انتظار برای افزایش ۴.۴ درصدی سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است و در ژانویه تا آوریل ۴.۷ درصد رشد کرد.
 
تحلیلگران هشدار داده‌اند که اعلام داده‌های چین در ماه گذشته ممکن است به دلیل مقایسه با عملکرد بسیار ضعیف سال گذشته، بسیار تحریف شده باشد اما بازگشت اقتصادی در سه ماهه اول به وضوح مقدار قابل‌توجهی از شتاب را از دست داده است و بانک مرکزی را در این هفته وادار کرد تا برخی از نرخ‌های بهره کلیدی را کاهش دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: